چرا خرید آیفون ۶s در حال حاضر منطقی است؟

چرا خرید آیفون ۶s در حال حاضر منطقی است؟
  • 1396/8/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

احتمالاً می دانید که اپل هنوز هم در حال تولید آیفون ۶s است و این امر اگر نشان دهنده ی کیفیت خوبِ این گوشی نباشد نشان دهنده ی چیزی دیگر نیست. با مقایسه ی مشخصات آیفون ۶s و آیفون ۸، و به جرأت می توان گفت آیفون ایکس، می توان به مشخصات خوب آیفون ۶s باری دیگر پی برد.

گویا آی تی – البته میان این گوشی ها از حیث سخت افزار، پردازنده، دوربین و کیفیت صفحه نمایش تفاوت هایی وجود دارد اما هنوز هم که هنوز است آیفون ۶s می تواند رقیبی سرسخت برای دیگر محصولات آیفون، خصوصاً آیفون ۸، باشد.
در کنار رقابت سرسختی که میان این گوشی ها وجود دارد یک عامل می تواند عاملی بسیار قوی برای خرید آیفون ۶s باشد و آن قیمت بسیار کمترِ این گوشی به نسبت آیفون های جدیدتر است.

ما برآنیم که خریدِ آیفون ۶s خریدی منطقی است و در ادامه خواهیم گفت که «چرا» خرید آیفون ۶s خریدی منطقی است.

۱- قیمت پایین تر:

می دانید که گوشی های قدیمی ترِ آیفون به نسبت گوشی های جدید، خصوصاً گوشی گران قیمت آیفون ایکس، از قیمت بسیار کمتری برخوردارند. آیفون ۶s نیز با قیمتی بسیار پایین تر از گوشی های جدید در بازار وجود دارد.

۲- برخورداری از رنگ های متنوع تر:

چنان که می دانید، آیفون ۸ در رنگ های نقره ای، خاکستری و طلایی در بازار وجود دارد و آیفون ایکس در رنگ های نقره ای و خاکستری. اما آیفون ۶s علاه بر رنگ های خاکستری، طلایی و نقره ای در رنگ رزگلد نیز موجود است.

۳- شباهتِ بسیار میان طراحی آیفون ۶s و آیفون ۸:

در صورتی که بیشتر به طراحی ظاهری اهمیت می دهید، بایستی از میان گوشی های آیفون به دنبال آیفون ایکس باشید. این گوشی به نسبت سایر گوشی ها از طراحی متفاوت تری برخوردار است. اما طراحی آیفون ۶s نیز بسیار جالب توجه بوده و شباهت بسیاری به طراحی آیفون ۸ دارد. در واقع تفاوتی در اندازه ی آیفون ۶s، شکل و شمایل کلی اش، رزولوشن صفحه اش و حتی حاشیه های اطرافش با این موارد در آیفون ۸ وجود ندارد.

۴- فلزی بودن بدنه ی آیفون ۶s:

بدنه ی آیفون ۸ و آیفون ایکس، به سبب پشتیبانی آن ها از شارژ بی سیم شیشه ای است و این در حالی است که در آیفون ۶s از بدنه ی آلومینیومی استفاده شده. البته که شارژ بی سیم ویژگی خوب و کاربردی ای می باشد اما به هر حال مقاومت بدنه ی آیفون ۶s در برابر ضربه و سقوط بسیار بیشتر از آیفون ۸ و آیفون ایکس است.

۵- نبود تفاوت میان سرعت شارژ آیفون ۶s و آیفون ۸ و آیفون ایکس:

آیفون هایی که پس از آیفون ۶s عرضه شدند، همان شارژری را دارند که در آیفون ۶s استفاده شد. البته که دو قابلیت شارژ سریع و شارژ بی سیمِ آیفون ۸ و آیفون ایکس را آیفون ۶s ندارد، اما برای استفاده از این دو قابلیت بایستی لوازم مورد نیازشان را جداگانه خریداری کرد.

۶- روان و سریع بودن آیفون ۶s:

پردازنده ی A9 که در آیفون ۶s به کار گرفته شده هنوز هم سریع و روان کار می کند، حتی با وجود به روز رسانی گوشی به iOS 11. البته ممکن است برخی اپلیکیشن ها بر روی آیفون ۸ سریع تر از آیفون ۶s لود شوند ولی بدیهی است که چنین امری نمی تواند موجب مشکل شود.
افزون بر این، قابلیت تاچ آی دی استفاده شده در آیفون ۶s سرعت کمتری از فیس آی دی آیفون ایکس ندارد.

۷- دوربین خوبِ آیفون ۶s:

البته هیچ کس نیست که دوربین آیفون ۶s را برتر از دوربین آیفون ۸ و یا آیفون ایکس بداند، اما در عین حال دوربین آیفون ۶s هم خوبی های خود را دارد و در واقع یک دوربین فوق العاده است.

۸- جک هدفون در آیفون ۶s:

بسیارند کسانی که هنوز هم طرفدار جک هدفون اند. جک هدفون در آیفون ۸ و آیفون ایکس حذف شده و در عوض این آیفون ۶s است که از جک هدفون برخوردار است. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که خواهان جک هدفون هستند، آیفون ۶s می تواند گزینه ای مناسب برایتان باشد.

۹- صفحه نمایش عالیِ آیفون ۶s:

با وجود آن که در آیفون ۸ و آیفون ایکس از قابلیت TrueTone جهت تنظیم دمای رنگ صفحه نمایش بر حسب نور محیط استفاده شده، اما هنوز هم می توان گفت که صفحه نمایش آیفون ۶s یک صفحه نمایش عالی است. تراکم پیکسلی و رزولوشن صفحه نمایش آیفون ۶s دقیقاً با این موارد در صفحه نمایش آیفون ۸ برابر است هر چند که به پای صفحه نمایش آیفون ایکس نمی رسد.

۱۰- شباهت تجربه ی کاری آیفون ۶s با آیفون ۸ و آیفون ایکس:

البته که برتری آیفون ایکس و حتی آیفون ۸ را در زمینه ی نرم افزاری بر آیفون ۶s نمی توان انکار کرد ولی در کل تجربه ی کاربری با آیفون ۶s همان تجربه ی کاربری با آیفون ۸ و آیفون ایکس است.

حرف آخر
البته که در برخی موارد، برتری های چشمگیری در آیفون ۸ و آیفون ایکس به نسبت آیفون ۶s به چشم می خورد. برتری های مانند دوربین بهتر، سرعت بهتر و قابلیت هایی همچون حالت پرتره، شارژ بی سیم و مقاومت در برابر آب. اما این شما هستید که بایستی با در نظر گرفتن این موارد از خود بپرسید که آیا این برتری ها می توانند جبران کننده ی قیمت بسیار بالاتر آیفون ۸ و آیفون ایکس به نسبت آیفون ۶s باشند؟ آیا این برتری ها آن چنان کاربردی هستند که ارزش صرف هزینه ای بسیار بالاتر را داشته باشند؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *