هک شدن آیفون ۷، گلکسی اس ۸ و هواوی میت ۱۰ پرو در مسابقات امنیتی

هک شدن آیفون ۷، گلکسی اس ۸ و هواوی میت ۱۰ پرو در مسابقات امنیتی
  • 1396/8/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اخبار حکایت از آن دارند که برخی پژوهشگران امنیتی قادر به هک آیفون ۷ و گلکسی اس ۸ شده اند.

گویا آی تی– در طی یک مسابقه ی امنیتی، برخی گوشی ها مورد حمله ی هکرها قرار گرفتند. در روز نخست از مسابقه ی Mobile Pwn2Own 2017 یک تیم هکری قادر به نفوذ به آیفون ۷ شد. آن ها از راه یک نقص در وای فای، توانستند کدهای خود را بر روی آیفون اجرا کرده و به آن نفوذ کنند. افزون بر این، همین تیم قادر به هک مرورگر سافاری نیز شد و به این ترتیب توانست مجموعاً حدود ۱۵۵ هزار دلار پاداش کسب کند.
البته این تیم، تنها تیمی نبود که قادر به هک آیفون شد. هکری دیگر با نام ریچارد ژو، توانست با استفاده از دو باگ در مرورگر سافاری به سیستم عامل آیفون وارد شده و آن را هک کند. آقای ژو نیز برای این کار ۲۵ هزار دلار پاداش دریافت کرد.
البته در این مسابقات، گلکسی اس ۸ نیز سوژه ی نفوذ هکرها شد. یک تیم پس از چندین تلاش نا موفق از سوی دیگران، توانست دست آخر گلکسی اس ۸ را نیز هک کند. برای این کار به آن ها ۷۰ هزار دلار پاداش داده شد. افزون بر آیفون ۷ و گلکسی اس ۸، گوشی هواوی میت ۹ پرو نیز مورد حمله ی یک تیم هکری قرار گرفت و دست آخر این تیم هکری موفق به هک این گوشی شد و برای این کار ۱۰۰ هزار دلار پاداش دریافت کرد.
اگر دارای یکی از گوشی های نامبرده هستید، نمی بایست بابت این خبر نگران شوید. زیرا اولاً هیچ کدام از آسیب پذیری ها منتشر نشده اند و ثانیاً آسیب پذیری ها به کمپانی مربوطه گزارش داده شده و به زودی برطرف خواهند شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *