اگر به اسکی علاقه مندید، این ۵ اپلیکیشن را از دست ندهید!

اگر به اسکی علاقه مندید، این ۵ اپلیکیشن را از دست ندهید!
  • 1396/8/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اسکی روی برف و یخ یکی از هیجان انگیزترین و مفرح ترین ورزشهایی است که بسیاری از ورزشکاران، منتظر رسیدن فصل سرما برای لذت بردن از آن هستند.
با آمدن فصل پاییز شاید شما هم هوس کرده باشید به یکی از پیستهای اسکی بروید و اسکی بازی را تجربه کنید؛ اما قبل از حرکت پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید تا ۵ نرم افزار مهم و پرکاربرد در این زمینه را به شما معرفی کنیم. این نرم افزارها حاوی اطلاعات جالبی نظیر مکان یابی دقیق نقشه های پیست، موقعیت و شرایط بهمن، اشتراک گذاری موقعیت مکانی با دوستان و … است.

۱- Fatmap

یکی از بهترین نرم افزارهای اسکی در جهان است که برای برنامه ریزی، ضبط و به اشتراک گذاری ماجراجوییهای شما در اسکی به صورت سه بعدی طراحی شده است. این نرم افزار دارای توابع تجزیه و تحلیل پیشرفته و پیچیده ای است که با استفاده از شیب و اطلاعات دیگر، درصد خطر سقوط بهمن را تخمین زده و به شما گوشزد می‌کند. ضمن اینکه در موارد اضطراری، گروههای نجات محلی را برای کمک به شما مطلع می‌سازد. نسخه رایگان اندروید و ios این نرم افزار دارای امکانات زیادی است اما برای داشتن امکانات بیشتر باید مبلغی بین ۵ تا ۲۵ دلار پرداخت کنید.

۲- SkyLynx

این نرم افزار برای فعالیتهای گروهی ورزشی بی نظیر است. شما می‌توانید هر جا که باشید با دوستانتان در ارتباط باشید و به راحتی یک گروه اسکی تشکیل بدهید تا مشکلات و تجربیات خود را با آنها در میان بگذارید، با آنها چت کنید و در هر ساعت از شبانه روز با اعضای گروه جلسه تشکیل دهید. امکان به اشتراک گذاری همه اطلاعات در شبکه های اجتماعی نیز فراهم شده است. قیمت آن تنها ۲٫۹۹ دلار است اما متأسفانه فقط بر روی سیستم عامل ios قابل نصب است.

۳- Avanet

آوانت اولین پلتفرم اطلاعات ایمنی کوهنوردی جهان است و برای اسکی بازان حرفه ای بسیار ضروری است. این نرم افزار دارای راهنماها و نقشه های جغرافیایی بسیار دقیق است و به گونه ای طراحی شده که سایر اسکی بازان می‌توانند مشاهدات خود را در آن بیان کنند و دیگران را از خطرات و شرایط هشدار دهنده برحذر دارند. گفتنی است این نرم افزار نیز متاسفانه بر روی سیستم عامل اندروید قابل نصب نیست و تنها برای iOS و آن هم به صورت رایگن در دسترس است.

۴- Ski Track

یکی از محبوبترین نرم افزارهای اسکی جهان که دسترسی به آن برای هر اسکی بازی ضروری است: Ski Track آرام و بیصدا تمام فعالیتهای اسکی شما از جمله حداکثر و میانگین سرعت، فاصله کل سفر، زاویه شیب و … را ذخیره می‌کند. ویژگی فوق العاده Ski Track این است که در شرایطی که دسترسی به اینترنت ندارید، همچنان ردیابی و ضبط فعالیتهای شما را انجام می‌دهد و علاوه بر انجام فعالیتهای تخصصی مرتبط با اسکی، وضعیت باتری دستگاه شما را نیز کنترل می‌کند تا در یخبندانهای سردسیر، دستگاهی آماده به کار داشته باشید. این نرم افزار نسبتاً گران که ۹۹ دلار قیمت دارد برای سیستم عاملهای ios و اندروید طراحی شده است.

۵- Endomondo

از پرطرفدارترین و قدرتمندترین نرم افزارهای تناسب اندام برای سیستم عاملهای اندروید، ویندوز و ios می‌باشد که از برترین برنامه های موجود در زمینه ردیاب ورزشی به شمار می‌رود و با امکانات متعدد خود، به شما این امکان را می‌دهد تا اسکی را به صورت کاملاً حرفه ای و برنامه ریزی شده دنبال کنید و حتی با بقیه کاربران و دوستان در یک مسیر خاص، به کمک نقشه رقابت کنید. جالب اینکه این نرم افزار همه کاره به صورت رایگان در دسترس ورزشکاران قرار دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *