پرینتری برای کار در گرانش صفر

پرینتری برای کار در گرانش صفر
  • 1396/8/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت اچ پی اخیراً پرینتری را برای استفاده در شرایط گرانش صفر، در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) توسعه داده است. در این پرینتر که از نظر ظاهری مشابه پرینتر Envy 5600 اچ پی است، بنا به درخواست ناسا تغییراتی داده شده است تا بتواند در شرایط گرانش صفر کار کند.

گویا آی تی – کارکرد صحیح پرینتر در ایستگاه فضایی بین المللی مستلزم انجام بعضی اصلاحات سخت افزاری ویژه است. در حال حاضر پرینترهای مورد استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی ۱۷ سال سن دارند و به سبب این مجموعه عوامل، ناسا در نهایت تصمیم گرفت تا این پرینترها را ارتقا دهد. انجام اصلاحات مورد نظر در پرینترهای این ایستگاه فضایی بر عهده ی شرکت اچ پی قرار گرفته است.
پرینتر توسعه داده شده برای کار در گرانش صفر، HP Envy Zero-Gravity Printer نامگذاری شده است. شرکت اچ پی برای انجام اصلاحات امنیتی مورد نیاز در این پرینتر از فناوری چاپ سه بعدی و استفاده از برخی مواد تخصصی بهره برده است. در نتیجه ی این تغییرات و اصلاحات اجزای شیشه ای حذف و قابلیت های کپی، اسکن و فکس نیز برداشته شدند.
پرینتر گرانش صفر از نمونه ی مشابه خود یعنی همان پرینتر Envy 5600 بسیار سبک تر است.
ناسا تصمیم دارد تا پرینترهای جایگزین پرینترهای قدیمی خود را در سال آینده ی میلادی روانه ی ایستگاه فضایی بین المللی کند. شرکت اچ پی اعلام کرده است که این پرینترها با استفاده از موشک SpaceX به این ایستگاه ارسال می گردند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *