دانشجویان دانشگاه شریف سوپرمارکت‌های آنلاین راه‌اندازی کردند

دانشجویان دانشگاه شریف سوپرمارکت‌های آنلاین راه‌اندازی کردند
  • 1396/8/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی و ساخت نرم افزاری، اقدام به راه اندازی سوپرمارکت‌های آنلاین در پیام رسان محبوب تلگرام شدند.

گویا آی تی – کسری اقبالی دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف گفت: نخود مارکت، یک نرم افزار است که در قالب chatbot در تلگرام اجرا می شود. کاربران می توانند با وارد شدن به این سیستم، شهر و محله خود را انتخاب و از بین کالاهای سوپر مارکت هایی که در منوهای این نرم افزار وجود دارد، اجناس و مایحتاج خود را انتخاب کنند و به این ترتیب، پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، پیک سوپر مارکت کالاهای خریداری شده توسط کاربر را برای وی ارسال کرده و هزینه را در محل دریافت می کند.

وی یادآور شد: طرح ما از شهریورماه سال ۹۵ به همراه یکی از دانشجویان دانشگاه تهران شروع و سرانجام در اردیبهشت ماه ۹۶ این طرح به اجرا در آمد و اکنون در ۵ محله از شهر کرج به شکل محدود و آزمایشی در حال اجراست.

وی افزود: ایده سوپر مارکت های آنلاین، ایده جدیدی نیست، اما نکته جدید طرح ما، استفاده از یک مسنجر و پیام رسان محبوب مثل تلگرام، برای اجرا کردن کدها بوده است. ضمن اینکه این مفهوم، یعنی استفاده از chatbot ها برای بیزینس های تخصصی، ایده نسبتا جدیدی است که حتی شرکت های بزرگی مانند paypal هم به دنبال گسترش فعالیت هایشان در این زمینه هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *