انواع تبلیغات در اینترنت کدامند؟

انواع تبلیغات در اینترنت کدامند؟
  • 1396/8/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تبلیغات در اینترنت از بدو آغازش به عنوان یک تصویر ایستا و ثابت که در قسمت بالای وبسایت ظاهر می شد تغییر و تحول بسیاری داشته است. امروزه طیف وسیعی از انواع تبلیغات را می توان مشاهده کرد.

گویا آی تی – در ادامه ۷ نوع برتر را به همراه توضیحات آنها به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- تبلیغات ویدیویی پادشاه تبلیغات در اینترنت

در حالیکه تبلیغات یوتیوب محبوب ترین و شناخته ترین نوع ویدیوهای تبلیغاتی هستند، اما از لحاظ فرمت، نوع و محتوا گزینه های متفاوتی دارند.
شما میتوانید مسیرهای متفاوتی (آموزشی/اطلاعاتی) را برگزینید. یا اینکه ممکن است بخواهید که یک پست “چگونه کاری انجام دهید” ارسال کنید.
از طریق ویدیوهای بصری یک رابطه احساسی بین بازدیدکنندگان و وبسایتتان ایجاد کنید. این کار به خصوص مناسب ترین کار برای محصولات یا خدماتی است که از لحاظ دیداری به خوبی توصیف می شوند/ به نمایش درمی آیند.
هر چه که انتخاب می کنید، تبلیغات ویدیویی محبوبیت بالایی به دست می آورند چون تبلیغات خشن در آنها وجود ندارند و نیز فاصله توجه محدود بسیاری از یوتیوب رها را نیز به خود جلب می کند.
به محض اینکه ویدیو خود را ساختید می توانید آن را در موارد زیر پست کنید:
ویترین نت
فیس بوک
ویمیو
بریگترول
یو می
هولو
لایو ریل
Adap.tv
Specific Media
تیوب مگول
ترمور ویدیو
AOL
Auditude
یوتیوب همچنین تبلیغات کوتاه و مفرحی با نام Pre-Roll دارد(آن دسته تبلیغات کوتاه و گاه بلندی که در ابتدای بسیاری از ویدیوها و درست قبل از اجرا شدنشان ظاهر می شوند).
وبسایت ایرانی ویترین نت به صورت تخصصی با تبلیغات ویدیویی منجر به افزایش فروش محصولات شما می شود.

۲- تبلیغات Display

اصلی ترین نوع تبلیغات، اینها تبلیغات بصری هستند که بر وبسایت های شخص ثالث؟؟؟؟ (معمولا آنهایی که به نحوی با محتوا یا خمات شما مرتبط هستند).
Display ads یا تبلیغات بنری تحول یافته از تبلیغات بنری هستند.
امروزه، این نوع تبلیغات به اشکال زیر درآمده اند/ به نمایش درمی آیند:
تصویرهای ثابت: این ها بنرهای بنیادی هستند که در اطراف محتوا ظاهر می شوند.
متن: تبلیغات متنی توسط الگوریتم ها و به منظور مرتبط سازی با محتوای اطرافشان ایجاد می شوند.
بنرهای/پرچم های شناور: این نوع تبلیغات در میان صفحه حرکت می کنند یا اینکه بالای محتوای ثابت وبسایت شناور باقی می مانند.
تصویر پس زمینه: این نوع تبلیغات با ظاهر شدنشان، پس زمینه یک وبسایت را تغییر می دهند و فضای کل صفحه را پر می کنند.
تبلیغات پاپ-آپ: این ها پنجره های(windows) جدیدی هستند که در جلوی محتوای وبسایت ظاهر می شوند. این پنجره ها کل تبلیغ را نشان میدهند بنابراین بازدیدکنندگان آن را می بینند.
فلش/چشمک زن: اینها تبلیغات متحرکی هستند که محتواهای مختلف را برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی آورند.
ویدیو: این ها ویدیوهای کوچکی هستند که یا به صورت خودکار اجرا(play) می شوند یا اینکه اجازه می دهند تا بازدیدکنندگان آنها را اجرا کنند.
تبلیغات display معمولا بسیار مقرون به صرفه هستند. اگر با سایت سومی برای تیلیغات تماس بگیرید قیمت های مختلفی را خواهید دید. اما اگر از طریق یک سایت بازاریابی اقدام کنید قیمت های ثابت تری را خواهید دید.
بعضی از سایت های سوم مثل Google Display Network به شما اجازه می دهند تا اطلاعات جمعیت شناختی، جغرافیایی، متنی یا رفتاری را هدف قرار دهید، که این به شما کمک می کند تا مشتریانی را که به احتمال زیاد به محصول/سرویس شما علاقه نشان خواهند داد را هدف قرار دهید.

۳- تبلیغات رسانه های اجتماعی

در سال ۲۰۱۵، تجارت رسانه های اجتماعی در آمریکا به مجموع ۳۰ میلیارد دلار رسید. این بازاری است که نه تنها کارآمد بلکه تاثیر گذار است.
تبلیغات رسانه های اجتماعی شباهت بسیار زیادی به تبلیغات Display دارد و می تواند به هر صورتی، از بنرهای ساده یا تصاویر گرفته تا یک ویدیویی که به صورت خودکار پخش می شود.
تبلیغات رسانه های اجتماعی بسیار خوب است چون از طریق آن می توانید به بهترین حالت مخاطبانتان را مورد هدف قرار دهید. برای مثال، گزینه هایی که فیس بوک روی آنها تمرکز می کند شامل سن، نژاد، علایق، میزان تحصیلات و … می باشد.
در اینجا ۲ نوع از انواع تبلیغات رسانه های اجتماعی را بررسی می کنیم:
ارگانیک: باعث ایجاد حس وفاداری می شود و بازخورد مربوط به مخاطبان هدفتان را به شما می دهد. در واقع نسخه جدید تبلیغات “دهان به دهان” می باشد.
پرداختی: قدرت نفوذ پست های ترویج شده را بالا می برد و به دست افراد مشخصی می رسد.
بهترین پلت فرم ها برای هدف قرار دادن:
لینکدین برای فروش B2B
فیس بوک برای نمایش و بالای قیف بازاریابی
StumbleUpon برای محتوای جذاب و گیرا
دیگر پلت فرم هایی که در صورتی که بودجه آن را داشته باشید می توانید مورد هدف قرار دهید عبارتند از:
توییتر
گوگل+
پینترست
اینستاگرام
تامبلر
ردیت
برای ایجاد کمپین های رسانه های اجتماعی تان می توانید خودتان دست به کار شوید و یا می توانید با آژانس های بازاریابی همکاری داشته باشید.

۴-بازاریابی موتور جستجو (SEM)

این نوع بازاریابی، قابل اطمینان ترین و همچنین معمول ترین نوع تبلیغات آنلاین پرداختی است. SEM بر اساس کلمات کلیدی کار می کند. شما و کسب و کارهای مشابه می توانید با پیشنهاد کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان از طریق موتورهای جستجو، وبسایتتان را در قسمت بالاتری در صفحه نتایج گوگل قرار دهید. (SERP).
تمام تبلیغات SEM که در گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو ظاهر می شوند، تبلیغات متنی هستند. آنها در بالا و یا طرفین SERP قرار می گیرند.
تبلیغات پرداختی می توانند از نوع پرداخت های کلیکی (PPC) و یا از نوع COST PER THOUSAND(CPM) باشند.
PPC
کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهید و نتایج بر اساس ارزش پرداختی در بالای SERP قرار می گیرند.
این بهترین بسته ارزشی است چون زمانی از شما هزینه کم می شود که یک نفر روی تبلیغ شما کلیک کند.
همچنین آسان ترین مدل برای ردیابی در طول مدت یک کمپین است.
CPM
صورتحساب نرخ ثابت شما برای ۱۰۰۰ تاثیر می باشد
این کار را برای اعمال بودجه آسان می کند و شما را برای تعدادی “نمایش” در SERP ضمانت می کند.
در هر صورت شما ریسک زیاد خرج کردن را باید بپذیرید چون اگر هیچکس بر روی لینک تبلیغ شما کلیک نکند باز هم شما باید آن مبلغ را بپردازید.
به علاوه، شما نمی توانید کمپین را تا زمان اتمام آن ارزیابی یا پیگیری نمایید.
شما همچنین می توانید از SEM در قالب مدل غیر پرداختی استفاده کنید، از راه بهینه سازی وبسات خود با کلمات کلیدی(که با نام SEO شناخته می شود). موتورهای جستجو نتایج غیر پرداختی را بر اساس میزان ارتباط آنها با موضوع جستجو لیست می کنند پس ارتقا SEO سایت تان باعث می شود که وبسایت شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو بدست آورد و بیشتر دیده شوید.
بهترین پلت فرم ها برای SEM، گوگل Adwords می باشد که به شما اجازه می دهد تا کمپین های هدفمندتری بسازید و از کمپین تان بیشترین بهره را ببرید. و دیگر پلت فرم برای SEM، بینگ می باشد که تفاضل کمتری نسبت به Adwords دارد.

۵-تبلیغات بومی

تبلیغات بومی آن دسته از اسپانسرهای لیست شده در انتهای پست های وبلاگ هستند که در قسمت Facebook feeds ظاهر می شوند و در دیگر رسانه های اجتماعی پست می شوند.
این نمونه محتواها یکپارچه و پوشش داده داده شده اند در پلت فرمی که در آن ظاهر می شوند. شما می توانید تبلیغات بومی تان را از راه شبکه هایی چون Adblade, Adsonar, Outbrain و Taboola ارتقا دهید.
مدل های زیادی از تبلیغات بومی وجود دارند:
In-feed
تبلیغات جستجو
ویجت پیشنهادی
لیست های ارتقا یافته

۶-بازاریابی مجدد/هدفگیری مجدد

بهتری راه برای بازاریابی کردن افرادی که محصول یا خدمات شما را می شناسند، بازاریابی مجدد آنان است. آنان را دوباره هدف بگیرید.
وقتی مردم از وبسایت شما بازدید می کنند، شما یک cookie برای آنان می اندازید؟؟؟؟ بنابراین هر جایی که آنان در اینترنت سیر بکنند تبلیغات شما برای آنان مرتبا ظاهر می شود بنابراین محثول یا سرویس شما را به یاد می آورند.
این نوع تبلیغات ارزان است و اگر به درستی انجام شود نسبت به PPC موثرتر عمل می کند. باعث افزایش تبادلات می شود چون به کسانی که شما را می شناسند محصول/سرویس تان را مجددا یادآوری می کند. برای اینکار می توانید خودتان دست به کار شوید و در فیس بوک و توییتر این کمپین ها را به راه بیاندازید یا اینکه می توانید از پلت فرم شخص سومی برای راه اندازی این کمپین کمک بگیرید- بخش Retargeting Cagematch برای ۴-۱-۱ در تمام پلت فرم های در حال استفاده بخوانید و آن را به کار گیرید… که بهترین حالت نیز می باشند.

۷-بازاریابی ایمیلی

وقت صرف کردن با تبلیغات Display به اوایل شروع تبلیغات آنلاین برمی گردد، در عوض بازاریابی ایمیلی مدلی ارزانتر، سریعتر، و موثرتری از انواع تبلیغات است.
بهترین راه برای ساخت و ایجاد حس وفاداری مشتری و افزایش فروش است. زمانی که از یک مدیریت کمپین ایمیل (به لیست زیر توجه کنید) استفاده می کنید، می توانید به سادگی ایمیل های خود را آماده و ارسال نمایید. شما همچنین می توانید به راحتی عملکرد آنها را دنبال کنید و نیز ROI خود را مشاهده کنید.
مدیران کمپین های ایمیل:
MailChimp
Constant Contact
AWeber
ConverKit
GetResponse
Campaign Monitor
Active Campaign
برای اینکه بتوانید در بازاریابی ایمیلی موفق باشید، در ابتدا باید فهرستی از آدرس های ایمیل بسازید. اینکار را می توانید از طریق ایجاد بخش “پرسش و پاسخ” یا “ثبت نام برای عضویت در خبرنامه” انجام دهید.
سپس می توانید کمپین های ایمیلی که بر تبلیغات، تخفیف ها، ویژگی ها و یا محتوایی که در وبلاگ تان ارسال کرده ای، تاکید دارند. بیشتر ایمیل ها کوتاه و صریح هستند. یک پیام مختصر راه را برای افزایش تبادلات آسانتر می کند.
به یاد داشته باشید قبل از هر چیز، قوانین اسپم منطقه/کشور خود را بررسی نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *