نگاهی به تاکسی های اینترنتی؛ قیمتِ کم سفرها و عدم استقبال رانندگان از تپ سی

نگاهی به تاکسی های اینترنتی؛ قیمتِ کم سفرها و عدم استقبال رانندگان از تپ سی
  • 1396/8/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مدت زمان زیادی نیست که از حضور تاکسی های اینترنتی در ایران می گذرد. اسنپ و تپ سی همچون دو رقیب در عرصه ی تاکسی های اینترنتی توانسته اند در میان مردم از هواداران بسیاری برخوردار گردند. این امر همواره موجب تعجب سازمان تاکسیرانی بوده و هست که چرا تا بدین اندازه این دو شرکت تاکسی اینترنتی، خصوصاً اسنپ، توانسته اند در حیطه ی کاری خود موفق شوند.

گویا آی تی – در کلیت امر می توان دو عامل مهم را در این امر دخیل دانست: نخست قیمت کمِ کرایه ها و دوم راحتی و امنیتی که سفر با تاکسی های این دو شرکت به همراه دارد.
در واقع زمانی که با یک آژانس تماس می گیریم ممکن است قیمت های مختلفی برای مسیری واحد پیشنهاد شود، آن هم گاه با چندین تلفن! اما اسنپ و تپ سی صرفاً از روی مسافتی که می بایست طی شود هزینه را حساب کرده و بدون هیچ دردسری آن را برای مسافر اعلام می کنند، آن هم بدون هیچ تماس تلفنی.
اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که قیمت بسیار پایین تپ سی موجب آن شده که کمتر تاکسی ای سمت آن رود و گاه یک مسافر می بایست برای مدت زمانی طولانی منتظر آمدن یک تاکسی شود که البته در برخی موارد اصلاً تاکسی ای نمی آید و مسافر ناگزیر به سوی اسنپ روی می آورد، آن هم با قیمتی کم و بیش بالاتر.
در کل به سبب رقابت ناسالم و همچنین نادرستی که در تپ سی ممکن است گریبان رانندگان را بگیرد و همچنین به سبب قیمت بسیار کمی که برای هر سفر در نظر گرفته می شود، آن هم با توجه به این که خود تپ سی نمی خواهد این خلأ را توسط خود و یا کمیسیون بپردازد، رانندگان کمتری به سمت تپ سی رفته و همین امر می تواند رفته رفته موجب افول این شرکت شود و جایگاه بسیار بهتری برای اسنپ دست و پا شود، هر چند هم که اپلیکیشن تپ سی بهتر و به روز تر باشد و خدماتش فراوان تر!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *