آمار استفاده زائرین اربعین از بالن مرز مهران

آمار استفاده زائرین اربعین از بالن مرز مهران
  • 1396/8/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

رییس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران از استفاده همزمان ۱۵۰ تا ۲۰۰ زائر اربعین حسینی (ع) از اینترنت وای فای بالنی در مرز مهران خبر داد و گفت: روزانه یک هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند.

رحیم احسانی، رییس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: بالن اینترنتی امکان استقرار در ارتفاع ۵۰۰ متری را دارد اما به دلیل سرعت وزش باد و نبود امکان کنترل آن، در ارتفاع ۳۰۰ متری مستقر شده و به وضعیت پایداری در ارائه سرویس رسیده است.

وی عنوان کرد: بالن با دارا بودن محموله مخابراتی، سیگنال خود را از دکل مخابراتی داخل شهر مهران دریافت می کند و با ظرفیت ۱۰۰ مگابایت ارائه سرویس می کند.
«ارتباطات تصویری، صوتی و دانلود تصاویر از طریق این سرویس امکانپذیر است و با نظرسنجی انجام شده در چند روز گذشته، کاربران از ارائه این سرویس، ابراز رضایت کردند».

وی افزود: حدود ۱۵ نفر از کارکنان پژوهشکده وظیفه پشتیبانی و ارائه سرویس را در کنار بالن اینترنتی برعهده دارند که هفت نفر از آنان در منطقه حضور دارند.
به گفته وی، بالن شعاع چهار کیلومتری را زیر پوشش قرار می دهد و با هماهنگی وزارت کشور از طریق این بالن در ارتفاع ۲۰۰ متری از منطقه تصویربرداری شده است که در صورت نیاز امکان استفاده از آن وجود دارد.

این بالن از دهم آبان ماه در منطقه مرزی مهران در حال ارائه سرویس است و تا بیست و دوم آبان ماه خدمات می دهد.
احسانی ادامه داد: برنامه داریم بعد این از این ایام نیز در موقعیت ها و مکان های دیگر از این ظرفیت استفاده کنیم.

صدور روادید برای شرکت زائران ایرانی در آیین اربعین حسینی (ع) از ابتدای مهرماه در کشور آغاز شده است؛ پارسال بیش از ۲ میلیون ایرانی در آیین پیاده روی اربعین حضرت امام حسین (ع) شرکت کردند و انتظار می رود این رقم امسال به سه میلیون نفر برسد.
آیین اربعین حسینی که در روایات اسلامی بر آن تاکید ویژه شده است، ۴۰ روز پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیستم صفر مصادف با هجدهم آبان امسال برگزار می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی به تلاش ها برای برقراری سرویس اینترنت وای – فای در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و نوشت: تجهیزات توسط مراکز امنیتی عراق متوقف شد.

امسال با توجه به افزایش استفاده کاربران از اینترنت، بیشترین تمرکز بر افزایش ظرفیت های ارتباطی برای دیتای مشترکان است و به همین دلیل پوشش کامل اینترنت وای فای و تلفن همراه در نقاط مرزی مهران، چذابه و شلمچه، مسیر پیاده روی زائران و نیز نقاط زیارتی شهرهای کربلا، نجف و کاظمین صورت گرفته و بالن مخابراتی نیز نصب شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *