کم حاشیه ترین صفحه نمایش های سال ۲۰۱۷؛ اسنشال فون در صدر فهرست!

کم حاشیه ترین صفحه نمایش های سال ۲۰۱۷؛ اسنشال فون در صدر فهرست!
  • 1396/8/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گوشی های جدیدی که از کمپانی های مختلف تولید می شوند، عمدتاً از صفحه نمایش بدون حاشیه برخوردارند. بسیاری از کاربران بر این عقیده اند که استفاده از صفحه نمایش بدون حاشیه بسیار زیباتر و جذاب تر از صفحه نمایش های با حاشیه است. برای باور به این امر، کافی است گوشی هایی که تا پیش از سال ۲۰۱۵ تولید می شدند را با مثلاً گلکسی اس ۸ مقایسه کنیم! تفاوت میان آن ها در زیبایی، بیش از آن است که اصلاً نیازی به گفتن داشته باشد.

گویا آی تی – امروزه کمپانی ها، خصوصاً برای پرچمدارانشان، سعی بر آن دارند تا از طرق مختلف، از حاشیه ی صفحه نمایش بکاهند. در این نوشته نگاهی خواهیم انداخت به بهترین و محبوب ترین گوشی هایی که از صفحه نمایش بدون حاشیه برخوردارند. پیش از آن که به معرفی آن ها بپردازیم، این نکته قابل ذکر است که نسبت صفحه نمایش به بدنه ای که برای هر یک از آن ها محاسبه شده، عددی دقیق نیست چرا که برخی از صفحه نمایش ها از گوشی های خمیده برخوردار هستند و این امر اندازه گیری دقیق را بسیار مشکل می کند.

۱- اسنشال فون: ۸۵ درصد

با وجود آن که اسنشال فون نتوانست آن چنان که باید و شاید رضایت کاربران را جلب کند، اما از طراحی بسیار خوبی برخوردار است. نسبت صفحه نمایش این گوشی به بدنه اش ۸۵ درصد است و به همین دلیل در رتبه ی نخست فهرست ما قرار می گیرد.

۲- گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸: ۸۳-۸۴ درصد

گلکسی s8
اسنشال تنها در پایین از حاشیه برخوردار است اما گلکسی اس ۸، علاوه بر پایین در بالا نیز حاشیه دارد، هر چند حاشیه های این گوشی نازک تر از حاشیه ی اسنشال هستند.
البته استفاده از صفحه نمایش های منحنی در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس بسیار در کاهش نسبت صفحه نمایش به بدنه مؤثر بوده و البته موجب زیباتر شدن گوشی نیز شده است.
گلکسی نوت ۸ به نسبت اس ۸ و اس ۸ پلاس، از نسبت صفحه نمایش به بدنه ی کمتری (یک درصد کمتر) برخوردار است. اما در کل آن را به همراه اس ۸ و اس ۸ پلاس در رتبه ی دوم این فهرست قرار دادیم.

۳- آیفون ایکس: ۸۲ درصد

با وجود آن که در ظاهر صفحه نمایش آیفون ایکس به نسبت سایر گوشی ها فضای بیشتری را در بر گرفته است، اما اعداد نشان از آن دارند که استنشال و اس ۸، از نسبت صفحه نمایش به بدنه ی بیشتری به نسبت آیفون ایکس برخوردارند. نسبت صفحه نمایش به بدنه ی آیفون ایکس ۸۲ درصد است و این یعنی ۳ درصد کمتر از استنشال و ۲ درصد کمتر از گلکسی اس ۸٫
چنان که در تصویر می بینید، فرورفتگی بالای صفحه نمایش آیفون ایکس بیشتر از اسنشال یا اس ۸ است و این امر به سبب دوربینی است که برای قابلیت فیس آی دی در آن قسمت تعبیه شده است.

۴- ال جی G6 و  V30:  تا ۸۱ درصد

ال جی جی ۶ نخستین گوشی ای بود که از صفحه نمایش بدون حاشیه استفاده کرد. نسبت صفحه نمایش این گوشی به بدنه ۷۹ درصد است که رقم مناسبی می باشد. اما نسبت صفحه نمایش به بدنه ی ال جی وی ۳۰، ۲ درصد بیشتر از جی ۶ است و با ۸۱ درصد رتبه ی چهارم فهرست ما را از آن خود کرده است. در واقع وی ۳۰ از جی ۶ بزرگ تر است اما در عین حال از هر ۴ طرف، از حاشیه ی کمتری برخوردار است.

۵- ال جی Q6:  تا ۷۹ درصد

ال جی Q6 میان رده ای است که از صفحه نمایش بدون حاشیه برخوردار می باشد. در قسمت جلو طراحی آن شباهت زیادی به جی ۶ دارد و جالب است بدانید که نسبت صفحه نمایش به بدنه ی این گوشی نیز دقیقاً برابر با نسبت صفحه نمایش به بدنه ی جی ۶ است، یعنی ۷۹ درصد.
البته به نظر می رسد که رفته رفته صفحه نمایش بدون حاشیه جای خود را در میان میان رده ها نیز باز خواهد کرد. به عنوان مثال، آن گونه که از خبرها برمی آید، قرار است از سه گوشی سری A سامسونگ، حداقل ۲ مورد از صفحه نمایش بدون حاشیه بهره ببرند. احتمالاً سایر کمپانی ها نیز در آینده ای نزدیک میان رده های خود را با صفحه نمایش بدون حاشیه وارد بازار کنند.

۶- گوشی های چینی: ۸۲-۸۱ درصد

فارغ از موارد بالا برخی گوشی های دیگر نیز وجود دارند که از نسبت صفحه نمایش به بدنه ی بسیار خوبی برخوردارند و همه ی این گوشی ها ساخت چین هستند. در واقع، اکثر این گوشی های چینیِ دارایِ صفحه نمایش بدون حاشیه در خودِ چین به فروش می رسند و فروش جهانی ندارند. اما در این بین، برخی هم هستند که از شهرت خوبی برخوردار می باشند. یکی از آن ها سری هواوی میت ۱۰ است. هواوی میت ۱۰ از نسبت صفحه نمایش به بدنه ی ۸۲ درصدی برخوردار است و این یعنی ۱ درصد بیشتر از آیفون ایکس.
افزون بر هواوی میت ۱۰ به عنوان گوشی ای چینی، می توان از شیائومی می میکس ۲ نیز نام برد. این گوشی با وجودی که به نسبت مدل قبلی خود از نسبت صفحه نمایش به بدنه ی کمتری برخوردار است، ۸۱ درصد، اما باز هم در زمره ی بهترین های گوشی های هوشمند در این مورد قرار می گیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *