رتبه ۶۷ جهان برای اینترنت ۴G ایران

رتبه ۶۷ جهان برای اینترنت ۴G ایران
  • 1396/8/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

استفاده از اینترنت ۴G در سراسر جهان رو به افزایش است. همین امر سبب شده تا محققان به بررسی سرعت اینترنت ۴G در کشورهای مختلف دنیا بپردازند. در تحقیقی که اخیراً در این خصوص صورت گرفته، اینترنت ۴G در هفتاد و هفت کشور از نظر سرعت مورد بررسی قرار گرفته است.

گویا آی تی – نتیجه ی این تحقیق نشان می دهد که کشور سنگاپور با متوسط سرعت اینترنت ۴۶٫۶ مگابیت در ثانیه، دارای پر سرعت ترین اینترنت ۴G در جهان است.
پس از کشور سنگاپور، با اختلاف کمی کره ی جنوبی قرار دارد. سرعت اینترنت در این کشور به طور متوسط ۴۶ مگابیت در ثانیه است.
پس از کره ی جنوبی، نروژ با سرعت متوسط ۴۲٫۰۳ مگابیت در ثانیه و مجارستان با سرعت متوسط ۴۲ مگابیت در ثانیه، رتبه های بعدی را در اختیار دارند.
سرعت اینترنت در کشوری که در رتبه ی پنجم قرار دارد، یعنی در هلند، از ۴۰ مگابیت در ثانیه کمتر است. سرعت متوسط اینترنت در هلند ۳۸٫۹۱ مگابیت در ثانیه می باشد.
نتیجه ی این تحقیق نشان می دهد که ایران با متوسط سرعت اینترنت ۱۲ مگابیت در ثانیه در بین این ۷۷ کشور رتبه ی ۶۷ را داراست.
متوسط سرعت اینترنت در ایالات متحده ی آمریکا نیز برابر با ۱۳٫۹۸ مگابیت در ثانیه محاسبه شده است. این در حالی است که کشورهایی مانند آلمان، مالزی و هنگ کنگ نیز سرعتی در حدود ۲۰ مگابیت در ثانیه دارند.
کشور هند از نظر متوسط سرعت اینترنت در جایگاه بسیاری پایینی قرار دارد. متوسط سرعت اینترنت در این کشور در حدود ۶ مگابیت در ثانیه است.
گفتنی است که متوسط سرعت اینترنت در سراسر جهان در حال حاضر برابر با ۱۶٫۶ مگابیت در ثانیه است و همان طور که مشاهده می کنید ایران فاصله ی چندانی با میانگین سرعت جهانی اینترنت ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *