آموزش حل تمام مشکلات اندروید ۷ نوقا؛ از هنگ و کرش اپلیکیشن تا باتری و بلوتوث و وای فای

آموزش حل تمام مشکلات اندروید ۷ نوقا؛ از هنگ و کرش اپلیکیشن تا باتری و بلوتوث و وای فای
  • 1396/8/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در حال حاضر شاید اندروید نوقا بر روی دستگاه های زیادی نصب نباشد، اما اگر یک دستگاه نکسوس یا پیکسل در اختیار داشته باشید، احتمالاً با آن درگیر هستید. اگر تجربه کار با نوقا برای شما گیج کننده است، ما فهرستی از مشکلات مرسوم و راه حل رفع آن ها را برای شما انتخاب کرده ایم.

گویا آی تی – اندروید بر خلاف iOS بر روی دستگاه های مختلف با پوسته ها و برنامه های مختلف نصب می شود، بنابراین نمی توان راه حل کلی برای آن تجویز کرد. با این حال، برخی از اصول اولیه هستند که می توانید پیش از آن که با تولیدکننده یا اپراتور خود تماس بگیرید از آن ها پیروی کنید.

افزایش مصرف باتری


این یکی از مشکلات مرسوم کاربران اولیه نوقا است و در عین حال یکی از معضلاتی است که رفع آن به این سادگی ها نیست. چرا که می تواند علل مختلفی داشته باشد (به عنوان مثال شاید به خاطر اپلیکیشن های ضعیف باشد).
غیر از صبر کردن برای بهینه سازی باتری در به روزرسانی بعدی، مراحل رفع مشکل، مشابه نسخه های دیگر اندروید می باشد. برای مشاهده تغییر در عملکرد، اپلیکیشن ها را یکی یکی پاک کنید یا به عناون آخرین راه حل، پس از تهیه نسخه پشتیبان اقدام به ریسِت کارخانه کنید.
برای این کار می توانید به عکس های موجود برای گوگل پیکسل یا نکسوس مراجعه کنید.


اگر نمی خواهید اپلیکیشن ها را پاک و دوباره نصب کنید، یا این که کل سیستم عامل را خاموش کنید، می تواند نور صفحه نمایش را کم کنید، زمان قفل شدن صفحه را کاهش دهید، Wi-Fi و بلوتوث را در هنگام عدم نیاز خاموش کنید و از حالت پرواز برای ذخیره باتری استفاده کنید.
به منوی باتری در تنظیمات بروید تا اپلیکیشن هایی که باتری را مصرف می کنند مشاهده کنید. می توانید قابلیت نگهدارنده باتری نوقا (Nougat Battery saver) را فعال کنید که دستگاه شما را برای مدت بیشتری روشن نگه می دارد.
روی منوی اصلی (سه نقطه عمودی) بزنید، سپس به Battery Optimization بروید تا متوجه شوید کدام اپلیکیشن ها بدون این که بدانید تحت مدیریت نگهدارنده باتری نیستند. دوباره روی سه نقطه بزنید و Reset app preferences را انتخاب کنید تا از حل شدن مشکل مطلع شوید.

 

حل مشکل وای فای و بلوتوث در اندروید ۷

 


ابتدا از اصول اولیه شروع کنید. اگر می توانید مطمئن شوید که این مشکل مخصوص دستگاه تازه ارتقا یافته شماست یا خیر. به این منظور، دستگاه های دیگر را با Wi-Fi و بلوتوث آزمایش کنید. اگر آن ها به درستی کار می کنند معلوم می شود که مشکل از شبکه یا اتصال بلوتوث شماست و ارتباطی به اندروید نوقا ندارد.
سپس دستگاه خود را خاموش و روشن کنید، یا Wi-Fi و بلوتوث را به طور موقتی غیرفعال کنید (استفاده از حالت پرواز سریع ترین راه انجام این کار است).
در برخی موارد می توانید اتصال خود را به طور کامل حذف کنید (گزینه Forget) و دوباره به یک شبکه Wi-Fi یا بلوتوث وصل شوید. می توانید این کار را با ورود به بخش تنظیمات Wi-Fi و بلوتوث انجام دهید.

 

پاک کردن حافظه کش

 


پاک کردن قسمت کَش سیستم – جایی که داده های موقتی تلفن شما ذخیره می شوند – نیز در برخی موارد پیشنهاد می شود (نگران نباشید، اطلاعات شخصی شما پاک نمی شوند). در حالتی که تلفن شما خاموش است، دکمه پایین تنظیم صدا (Volume) را فشار داده و نگه دارید، سپس دکمه پاور را نگه دارید تا دستگاه را در حالت ریکاوری روشن کنید.
زمانی که پیغام شروع را مشاهده کردید، دکمه پایین تنظیم صدا را دوبار فشار دهید تا حالت ریکاوری شفاف شود، سپس دکمه پاور را برای انتخاب آن فشار دهید. زمانی که اندروید و علامت تعجب قرمز را مشاهده کردید، دکمه پاور را نگه دارید و دکمه بالا تنظیم صدا را بزنید.
به منوی دیگری منتقل می شوید. دکمه پایین تنظیم صدا را بزنید تا گزینه پاک کردن کَش را ببینید و با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. کار تمام است.

 

حل مشکل هنگ و کرش اپلیکیشن در اندروید ۷

 

سریع ترین راه رفع مشکل اپلیکیشن ها در هنگام ارتقا به اندروید ۷ نوقا نصب دوباره آن ها است.
همچنین می توانید در منوی Apps و در بخش تنظیمات، داده های موقتی و ذخیره شده را پاک کنید.
هر دو روش اجازه می دهند که اپلیکیشن به صورت روان کار کند. اگر باز هم مشکل ادامه دارد، می توانید با با توسعه دهنده تماس بگیرید یا صفحات رسمی پشتیبانی اپلیکیشن مورد نظر خود را چک کنید (معمولا در فهرست مارکت آن را پیدا می کنید).


اگر فکر می کنید که مشکل به خاطر سیستم عامل است و ارتباطی با اپلیکیشن خاصی ندارد، می توانید تا عرضه به روزرسانی رسمی منتظر بمانید، دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید (منوی backup&reset در بخش تنظیمات) یا نسخه جدیدی از سیستم عامل کارخانه را از گوگل دریافت کنید.
اگر نکسوس ۵X دارید و پس از ارتفا به نوقا از ریستارت های پی در پی رنج می برید، خبر بدی برای شما داریم: به نظر می رسد که جزو اندک افرادی هستید که با مشکل سخت افزاری مواجه هستند و به گفته گوگل باید به مرکز تعمیرات و خدمات پس از فروش محلی که دستگاه را خریداری کرده اید مراجعه کنید.
البته به نظر می رسد که برخی از کاربران با نصب نسخه جدیدی از اندروید ۷ نوقا این مشکل را حل کرده اند.

 


این ها ۳ مشکل اصلی اندروید در فضای مجازی هستند، اما به نظر می رسد که با نصب سیستم عامل جدید، مشکلات دیگری نیز به چشم می خورند.
ساده ترین و واضح ترین راه حل این است که منتظر به روزرسانی ها باشید، نه تنها برای اندروید بلکه برای اپلیکیشن هایی که نصب کرده اید. به این صورت می توانید باگ های موجود را از بین ببرید.
جستجو در وب نیز می تواند مفید باشد: در جستجوهای خود به جزئیات اشاره کنید (سازنده تلفن، مدل، توضیح دقیق باگ و موارد دیگر). به این صورت می توانید افرادی که مشکلی مشابه با مشکل شما را دارند پیدا کنید. اگر موفق نشدید گزارشی در این زمینه پیدا کنید، می توانید باگ مورد نظر خود را در کانال های مناسب ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید.
به هر حال این مقاله می تواند به دارندگان دستگاه های نکسوس و پیکسل کمک کند تا بهترین استفاده را از اندروید ۷ نوقا ببرند. موفق باشید!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *