دستگاهی برای پخش زنده ی ویدئوها از تمامی انواع دوربین

دستگاهی برای پخش زنده ی ویدئوها از تمامی انواع دوربین
  • 1396/8/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند می توان پخش زنده ی ویدئویی داشت. این در حالی است که در صورتی که بخواهیم با استفاده از دوربین های فیلمبرداری دیگر در فضای مجازی ویدئوهای زنده پخش کنیم، لازم است تجهیزات مختلفی با قیمت بالا در اختیار داشته باشیم.

گویا آی تی – این مشکل اخیراً توسط یک شرکت استارتاپ آمریکایی به نام YoloLiv حل شده است. محصول جدید این شرکت به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از دوربین های فیلمبرداری، ویدئوهای خود را به صورت زنده منتشر نمایند. این دستگاه YoloBox نام دارد.
YoloBox از یک صفحه نمایش، فرستنده، کنترل پنل و تعدادی قطعه ی دیگر ساخته شده و با استفاده از آن می توان تنها با یک کابل HDMI تصاویر را به صورت زنده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به اشتراک گذاشت. چنانچه برای ضبط ویدئوها از دوربین گوپرو استفاده شود دیگر به کابل HDMI نیز نیاز نخواهد بود و اتصال بین دوربین و دستگاه YoloBox از طریق وای فای برقرار می گردد.
YoloBox
پس از متصل شدن دوربین به این دستگاه، تصاویر ضبط شده از طریق آن در صفحه نمایش YoloBox که دارای سیستم عامل اندروید است، قابل مشاهده خواهد شد و از این طریق امکان به اشتراک گذاری تصاویر در فضای مجازی میسر خواهد بود.
هم اکنون شبکه های اجتماعی یوتیوب، فیس بوک و سرویس پریسکوپ با این دستگاه کاملاً سازگار هستند. شرکت سازنده ی این دستگاه ادعا کرده است که با استفاده از آن می توان ویدئوهای زنده را به صورت همزمان در چند پلتفرم اشتراک گذاری نمود.
حداکثر کیفیت تصاویر زنده در این دستگاه ۱۰۸۰p است. برای اتصال به اینترنت در این دستگاه می توان از وای فای، شبکه ی دیتای ۴G و کابل Ethernet استفاده کرد. اندازه ی YoloBox، علی رغم این که این دستگاه دارای چندین قطعه است و قابلیت های متعددی است، چندان بیشتر از تلفن های همراه هوشمند نیست. از باتری این دستگاه می توان برای سه ساعت مداوم استفاده نمود.
علاوه بر این شرکت YoloLiv نسخه ی حرفه ای این دستگاه را نیز با نام YoloBox Plus طراحی نموده است. نسخه ی حرفه ای این دستگاه به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از دو پورت HDMI تعبیه شده در آن به صورت همزمان دو دوربین به دستگاه متصل کرده و همزمان از آن ها برای پخش زنده استفاده نمایند.
قیمت این محصول در حاضر ۳۵۹ دلار است و امکان تهیه ی آن از سایت Kickstarter امکان پذیر می باشد. در صورت حمایت از این دستگاه و جمع شدن سرمایه ی کافی برای تولید آن، این محصول وارد بازار خواهد شد. لازم به ذکر است قیمت نهایی YoloBox در بازار ۵۴۹ دلار خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *