حضور خودروی ۵ هزار اسب بخاری در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷

حضور خودروی ۵ هزار اسب بخاری در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷
  • 1396/8/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

قرار است در نمایشگاه خودروی دوبی امسال خودروی ۵ هزار اسب بخاری دویل ۱۶ حضور داشته باشد. این خودرو، که محصول شرکت Devel می باشد، از یک پیشرانه ی ۱۶ سیلندر برخوردار است و به سبب همین پیشرانه می تواند تا سرعت حدود ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کند. خودروی دویل ۱۶، در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار معرفی شد اما آن زمان توانایی حرکت نداشت اما اینک می تواند با سرعتی که ذکر آن رفت حرکت کند.

گویا آی تی – مشخصات این خودرو به قدری عجیب است که بسیاری از خبرگزاری ها آن را صرفاً یک نمونه می دانستند. اما اینک که خودِ شرکت دویل ادعا کرده که نسخه ی پروتوتایپ این خودرو قابلیت حرکت دارد و قرار است در نمایشگاه خودروی دوبی نیز حضور داشته باشد، شگفتی ها بیش از پیش شده است.
بر طبق گفته های مدیران شرکت دویل، گویا شرکت ایتالیاییِ «مانیفاتورا اتوموبیلی تورینو» در ساخت این خودرو آن ها را یاری داده است. شرکت مانیفاتورا در تولید بسیاری از خودروهای معروف، همچون سوپر اسپرت جیمز گلیکنهاوس یا همان SCG 003 و گامپرت آپولو ایتنسا، نقش مستقیم داشته است.

خودروی 5000 اسب بخاری

به هر حال، دویل ۱۶ با ۵ هزار اسب بخار قدرت و سرعت بالغ بر ۴۸۰ کیلومتر به راستی که یک سوپر خودرو به حساب می آید و حتی ۵ برابر مک لارن P1 قدرت دارد. آن گونه که در ویدئوی تست نیروسنج مشخص است قدرت پیشرانه ی دویل ۱۶ در دور موتور ۶۹۰۰، به ۴۵۱۵ اسب بخار می رسد! پیشرانه ی این سوپرخودرو، ۱۲٫۳ لیتری بوده و ساخت کمپانی آمریکایی استیو موریس می باشد.

گفتنی است که نمایشگاه خودروی دوبی امسال، از بیست و سوم آبان ماه آغاز شده است و به جز دویل ۱۶ از سوپر خودروهای متعدد دیگری نیز میزبانی می کند. فی المثل، قرار است در این نمایشگاه از جدیدترین مدل شورولت که از پیشرانه ی ۷۵۰ اسب بخاری برخوردار است رونمایی گردد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *