معرفی و بررسی شورلت کوروت ZR1

معرفی و بررسی شورلت کوروت ZR1
  • 1396/8/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دبی، دور از انتظارترین نقطه جهان برای معرفی از کوروت ZR1 بود؛ اما قطعا شورلت منطقی قابل قبول برای انتخاب نمایشگاه خودرو دبی پیش رو به عنوان محلی برای پرده برداری از سریعترین و قویترین کوروت تولیدی تاریخ دارد.

گویا آی تی – در کنفرانس خبری برای توصیف ZR1 از جمله “پادشاه قوی تر از همیشه بازگشته است” استفاده شد. قدرتمندترین کوروت تیراژ بالای تاریخ به لطف موتور ۶٫۲ لیتری V8 با کد LT5 توانایی تولید ۷۵۵ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور عظیم ۹۶۹ نیوتون متر در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه را دارا بوده و کاملا شایسته لقبیست که برایش در نظر گرفته شده است.

برای دستیابی به چنین خروجی و بازده مناسبی، مهندسین شورولت سیستم تزریق سوخت دوگانه جدیدی طراحی کرده اند که اولین نمونه در بین محصولات جنرال موتورز به شمار می رود.

برای راضی نگاه داشتن هرچه بیشتر هواداران شورولت قصد دارد تا کوروت ۲۰۱۹ را با دو گزینه گیربکس هفت سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک به فروش برساند.

کوروت ZR1

برای کاهش دمای پیشرانه جدید و ارتقا یافته این هیولا، که قویترین در بین تمامی محصولات شورولت است، درب کاپوتی جدید از جنس فیبرکربن و با دو ورودی هوا طراحی و ساخته شده است.

ویژگی های خاص پرچمدار جدید کوروت تنها به پیشرانه قدرتمندتر ختم نمی شود، تقویت شاخصه های آیرودینامیکی نسبت به آنچه در نمونه Z06 شاهدش بودیم از دیگر تفاوت های ZR1 است.

مشتریان قادر به انتخاب دو پکیج دینامیکی خواهند بود که اولی حالت استاندارد با باله عقب کم ارتفاع و دومی باله عقب با ارتفاع زیاد و قابل تنظیم در دو حالت است.

اگر به دنبال حداکثر سرعت ممکن باشید، گزینه اول با حداکثر سرعت بالای ۳۳۸ کیلومتر در ساعتی که برای ZR1 به ارمغان می آورد بهترین انتخابتان خواهد بود. جدا از تنظیمات آیرودینامیک اولیه، باله عقب با ارتفاع کمتر تا ۷۰ درصد نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به مدل Z06 تولید می کند.

کوروت ZR1
اگر به دنبال ثبت رکورد و عملکرد مناسب در پیست باشید، گزینه دوم، شامل باله عقب با ارتفاع بیشتر، نزدیک به ۶۰ درصد (۴۳۰ کیلوگرم) نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به خودروی Z06 مجهز به کیت آیرودینامیکتر Z07 تولید می کند. جدا از انتخاب هر کدام از این پکیج ها، هر دو ZR1 به صورت استاندارد از بال زیرین (Underwing) بهره می برند.

برگزیدن پکیج بال عقب با ارتفاع بالا به معنای دریافت کیت انتخابی ZTK، شامل اسپلیتر های جلو و خروجی های اگزوز از جنس فیبر کربن، نیز خواهد بود. این مجموعه همچنین شامل تنظیمات مخصوص شاسی و دمپرهای تطبیق یافته Magnetic Ride Control به همراه تایرهای تابستانه Pilot Sport Cup 2 ساخت کمپانی میشلن می شود.

از طرفی شورولت با پکیج Sebring Orange Design به سراغ مشتریانی می رود که مایل به تقبل هزینه بیشترند. این گزینه با اضافه کردن المان های نارنجی در کنار رنگ بدنه نارنجی خاص باعث تمایز هرچه بیشتر سوپر اسپرت صاحبش از دیگر خودروها می شود. پس زمینه نارنجی این پکیج با دوخت داشبورد و کمربندهای نارنجی رنگ به داخل کابین راه یافته و در کنار فریم آلومینیومی به رنگ برنز جلوه ای جذاب و متفاوت به کابین می دهد.

طبق گفته شورولت، نسل جدید کوروت ZR1 از بهار سال بعد به فروش می رسد. با وجود مشخص نبودن قیمت این خودرو می توان حدس زد که این رقم به میزان قابل توجهی از برچسب قیمتی ۷۹,۴۹۵ دلاری مدل Z06 بیشتر خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *