واردات چمدانی موبایل ممنوع شد +سند

واردات چمدانی موبایل ممنوع شد +سند
  • 1396/8/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بر اساس بخشنامه گمرک، گوشی خریداری‌شده توسط مسافرین ورودی به کشور باید به گمرک اظهار شود و گمرکات اجرایی باید علاوه بر حقوق گمرکی دو برابر سود بازرگانی را از آنها وصول کنند.

گویا آی تی – دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد، تمامی گمرکات باید صرفاً بر اساس ماده ۱۳۸ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی نسبت به اعطای معافیت اقدام و از اعطای معافیت مسافری بر اساس وزن کالا به‌صورت کیلویی خودداری کنند.

در بند دیگری از این بخشنامه گمرکات موظف شده‌اند این رویه را در سامانه مسافری مانند روال گذشته انجام دهند و جهت رفع ایرادات در این خصوص با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام کنند.

همچنین گمرکات باید نسبت به ثبت مشخصات مسافر براساس گذرنامه و کنترل سقف کالای قابل ورود و حصول اطمینان از عدم استفاده قبلی از معافیت در طول سال، موضوع ماده ۱۳۸ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی از طریق سامانه مزبور اقدام کنند.

بر اساس بند ۶ این بخشنامه، مسافرینی که وارد کشور می‌شوند و گوشی خریداری کرده‌اند موظف هستند گوشی تلفن همراه خود را به گمرک اظهار کنند. گمرک با رعایت مقررات مسافری و لحاظ شرایط غیرتجاری صرفاً یک عدد گوشی تلفن همراه با اخذ حقوق گمرکی و ۲ برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه مراتب اظهار ذی‌نفع را در سامانه مسافری وارد کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *