روش هایی برای بیشتر شارژ نگه داشتن گوشی

روش هایی برای بیشتر شارژ نگه داشتن گوشی
  • 1396/8/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به احتمال بسیار شما نیز همچون من از دست خلاص شدن مکرر باتری گوشی خود خسته اید و به دنبال راهی هستید که بتوانید، ولو برای مقداری اندک، به عمر باتری گوشی خود بیفزایید. خبر خوب این است که با استفاده از برخی روش ها و با کنترل برخی شرایط می توان از مصرف باتری کاست و به تبع طول عمر مفید آن را افزایش داد.

گویا آی تی – متأسفانه در حال حاضر راهکاری اساسی برای افزایش طول عمر باتری، یا به عبارت بهتر، افزایش میزان شارژدهی آن وجود ندارد و به ناچار می بایست به همین راهکارهای جزئی دلخوش باشیم. از همان هنگامی که صفحه نمایش گوشی ها بزرگ شد و ضخامت آن ها کم، طول عمر باتری به یک مسئله تبدیل شد. پس از این به واسطه ی افزایش کیفیت صفحه نمایش ها و همچنین افزایش کیفیت دوربین ها، شارژدهی باتری ها کمتر از پیش شد و اینگونه شد که با وجودی که بسیاری از کاربران از امکانات گوشی خود رضایت دارند، اما اکثراً از شارژدهی باتری گوشی هوشمند خود ناراضی اند.
به هر صورت، امیدواریم که راهکارهایی که در زیر می آیند بتوانند برای باتری گوشی یا تبلت شما مؤثر باشند، برای گوشی خود من که مؤثر بودند.

۱- خاموش کردن اینترنت همراه در مواقع غیر ضروری:

اینترنت همراه از جمله علل اصلی کاهش مدت شارژدهی باتری است. بهتر است مواقعی که نیازی به اینترنت ندارید، آن را خاموش کنید.

۲- خاموش کردن اینترنت وای فای در مواقع غیر ضروری:

اگر از وای فای استفاده می کنید، می بایست بدانید که به نسبت اینترنت همراه، وای فای باتری کمتری مصرف می کند. اما به هر حال میزان مصرف باتری توسط اینترنت وای فای کم نیست. بنابراین اگر آن را در مواقع غیر ضروری خاموش کنید به میزان شارژدهی باتری گوشی خود می افزایید.

۳- Uninstall کردن اپلیکیشن های غیر ضروری پرمصرف:

برخی اپلیکیشن ها به نسبت سایر اپلیکیشن ها، مصرف باتری بیشتری را در پی دارند. برای شناسایی آن ها می توانید در منوی تنظیمات به قسمت باتری رفته و پر مصرف ترین اپلیکیشن های گوشی خود را ببینید. اگر برخی اپلیکیشن ها که از آن ها آنچنان استفاده نمی کنید در این قسمت قابل مشاهده بودند، بهتر است آنان را Uninstall یا همان لغو نصب کنید.

۴- بستن اپلیکیشن های پس زمینه:

برخی اپلیکیشن ها در پس زمینه باعث مصرف زیادِ باتری می شوند. اپلیکیشن های پیام رسان جزو این اپلیکیشن ها هستند.

۵- خاموش کردن اتصالات غیر ضروری:

برخی اتصالات در گوشی های هوشمند، همچون بلوتوث، NFC، GPS، LTE و …، وجود دارند که استفاده از آن ها به صورت ۲۴ ساعته ضروری نیست. در واقع این اتصالات صرفاً در مواقع نیاز می بایست روشن باشند. لذا در بخش تنظیمات، از خاموش بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

۶- استفاده از قابلیت اولترا شارژ:

این قابلیت در بسیاری از گوشی های هوشمند، شاید با نام های متفاوت، وجود دارد و با استفاده از آن می توان بر میزان شارژدهی باتری افزود.

۷- قرار دادن نور صفحه نمایش بر روی وضعیت خودکار:

در ابتدای این نوشته گفتم که از عمده ترین علل کاهش عمر باتری ها، بزرگ بودن صفحه نمایش است. بدیهی است که این صفحه نمایش بزرگ، اگر بخواهد نور بیشتری داشته باشد، باتری بیشتری مصرف می کند. لذا سعی کنید وضعیت نور صفحه نمایش را بر روی حالت خودکار قرار دهید تا بر حسب میزان نور در مکان های متفاوت، نور صفحه نمایش کم و زیاد شد، و نه آن که همواره پر نور باشد و باتری بیشتری مصرف کند.

۸- متوقف کردن انیمیشن ها و تصاویر متحرک:

اگر در زمینه و یا تمِ گوشی خود از تصاویر متحرک و انیمیشن استفاده می کنید، می بایست بدانید که این تصاویر دشمنِ شارژدهی بالای باتری هستند. بنابراین چنانچه خواهان عمر بیشترِ باتری هستید، از این تصاویر استفاده نکنید.

۹- آپدیت کردن اپلیکیشن ها:

بسیاری بر این اعتقادند که آپدیت کردن زود به زود اپلیکیشن ها موجب افزایش میزان شارژدهی باتری گوشی می شود. بنابراین سعی کنید همواره از طریق گوگل پلی و یا اپل استور، اپلیکیشن های گوشی خود را آپدیت کنید.

۱۰- رفع سیگنال دهی ضعیف وای فای:

اگر در مکانی به سر می برید که فاصله ی زیادی تا مودم دارد و به همین سبب گوشی شما از سیگنال ضعیفی از وای فای برخوردار است، بهتر است بدانید که همین امر خود می تواند موجب افزایش مصرف باتری گردد چرا که گوشی سعی و کوشش بیشتری می کند که از وای فای و امواج آن استفاده کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *