رابطه ی شخصیت افراد با عکس پروفایل آن ها

رابطه ی شخصیت افراد با عکس پروفایل آن ها
  • 1396/8/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. شاید برای کمتر کسی در شهرهای کنونی، سپری کردن حتی یک روز بدون استفاده از این شبکه ها میسر باشد. شبکه های اجتماعی برای تبادل گستره ی وسیعی از اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. حتی خصوصی ترین اطاعات افراد نیز از طریق همین شبکه ها منتقل می گردند.

گویا آی تی – یکی از قسمت های جذاب برای کاربران شبکه های اجتماعی تصاویر پروفایل است. تصاویر پروفایل کاربران در شبکه های اجتماعی در حال حاضر تا حدی مهم تلقی می شوند که حتی کارفرمایان، به عنوان یکی از فاکتورهای فرعی استخدام، به آن ها مراجعه می کنند. بسیاری از کارفرمایان بر این عقیده هستند که می توان با بررسی تصویر پروفایل یک کاربر اطلاعات نسبتاً مفیدی در مورد او به دست آورد.
برخی از پژوهش ها نشان می دهند که انسان می تواند حتی با نگاهی کوچک، به برخی از ویژگی های رفتاری دیگران پی ببرد. نتیجه ی پژوهشی تازه در این زمینه در نشریه ی PsyBlog منتشر شده است که از همین اصل استفاده می کند. نتیجه ی این پژوهش نشان می دهد که چگونه می توان از طریق تصویر پروفایل یک فرد در مورد او اطلاعاتی کسب نمود.
در ادامه ی این مطلب به رابطه ی خصوصیات اخلاقی افراد و تصویر پروفایل آن ها خواهیم پرداخت.

شخصیت غالب

افرادی که شخصیت غالب دارند، یعنی از نفوذ بیشتری بر دیگران برخوردار هستند، معمولاً از تصاویر رنگی در پروفایل خود استفاده می کنند. لبخند این افراد در عکس ها بیشتر به چشم می آید و عموماً در تصاویر توسط دیگران احاطه شده اند.

شخصیت وفادار

تصاویری که این افراد به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده می کنند، معمولاً روشن و رنگارنگ هستند. افراد وفادار به استفاده از تصاویر بدون فیلتر علاقه ی بیشتری دارند.

شخصیت همیشه موافق و مثبت

این افراد در اکثر موارد از تصاویر با کیفیت برای پروفایل خود استفاده نمی کنند. افراد مثبت در بیشتر موارد در تصاویر پروفایل خود لبخند به لب دارند.

شخصیت عصبی

چهره ی افراد عصبی حالتی خنثی در تصاویر دارد. این افراد حتی تلاش می کنند تا چهره ی خود را در عکس ها به نحوی بپوشانند. شخصیت های عصبی از عکس هایی برای پروفایل خود استفاده می کنند که دارای حداقل تعداد رنگ باشد.

شخصیت پذیرای ایده های گوناگون

این افراد از عکس هایی استفاده می کنند که دارای کنتراست رنگ بالاتری بوده و زیبایی بصری بیشتری داشته باشند. چهره ی شخصیت هایی که پذیرای ایده های گوناگون هستند معمولاً بخش عمده ی کادر را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *