تلگرام سیاست ما را اجرا نکند، محدودش می کنیم!

تلگرام سیاست ما را اجرا نکند، محدودش می کنیم!
  • 1396/8/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن ضرب الاجل مجدد به شبکه های پیام رسان خارجی گفت : درصورتی که این پیام رسان ها سیاست های ایران را رعایت نکنند، به ناچار سیاست محدود سازی این شبکه ها را درپیش خواهیم گرفت.

گویا آی تی – دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن ضرب الاجل مجدد به شبکه های پیام رسان خارجی گفت : درصورتی که این پیام رسان ها سیاست های ایران را رعایت نکنند، به ناچار سیاست محدود سازی این شبکه ها را درپیش خواهیم گرفت .

وی درعین حال به دارندگان کانال های تلگرامی هشدار داد به موازات فعالیت در این شبکه ها، در شبکه های اجتماعی داخلی نیز فعال شوند تا درصورت محدود سازی شبکه های خارجی با مشکلی مواجه نشوند .

دکتر فیروز آبادی درنشست خبری درحاشیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال، درپاسخ به سوال خراسان مبنی بر رمزگذاری شبکه های اجتماعی خارجی و نبود امکان اجرای فیلترینگ هوشمند روی این شبکه ها خاطر نشان کرد : بسیاری از پیام رسان ها هم‌اکنون از رمز استفاده می کنند و این موضوع امکان پایش را به ما نمی دهد، براین اساس طی مذاکره با پیام رسان های خارجی مانند تلگرام واینستاگرام، از آن ها خواسته ایم قابلیت های دیگری ایجاد کنند تا بتوانیم سیاست های صیانت از ارزش های اسلامی را در شبکه های پیام رسان محقق کنیم و چنان چه این ملاحظات محقق شود، مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر این شبکه ها اقدام جدی به عمل نیاورند ما تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

وی ادامه داد : درباره شبکه های پیام رسان خارجی، موضوعات مختلفی را دنبال می کنیم از جمله این که اولا سیاست های ایران را رعایت و از انتشار مطالب خلاف اخلاق جلوگیری کنند .همچنین از انتشار مطالبی که نظام اجتماعی را به هم می زند و مطالبی که با هدف تخریب منتشر می شود،ممانعت کنند.این ها موضوعاتی است که هر شبکه خارجی وداخلی که قصد فعالیت در ایران را دارد، باید رعایت کند و اگر این خواسته ها تامین نشود، ماراهی جز اعمال سیاست محدود کنندگی نخواهیم داشت. براین اساس، به شبکه های پرکاربر توصیه می کنیم سرور هایشان را به داخل ایران منتقل یا از سیاست های ایران تبعیت کنند.

وی افزود: همچنین تاکید ما به کسانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند این است که اگر دارنده گروه‌ها و کانال‌هایی با بیش از پنج هزار عضو در شبکه های خارجی هستند، به موازات فعالیت در این شبکه ها ، در یک پیام رسان داخلی نیز فعال باشند تا اگر مجبور به اتخاذ سیاست‌های محدودکنندگی شدیم، لطمه‌ای به کار آنان وارد نشود. درباره انتقال سرور شبکه های اجتماعی خارجی به داخل ایران نیز مذاکرات همچنان در حال انجام است .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *