بررسی امکانات فوق العاده نسخه جدید تلگرام

بررسی امکانات فوق العاده نسخه جدید تلگرام
  • 1396/8/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

روز گذشته شاهد آخرین بروز رسانی از پیام رسان محبوب این روز های کاربران ایرانی تلگرام بودیم، به همین منظور با هم به بررسی توانایی ها و امکانات تلگرام ۴.۵ برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS با خواهیم پرداخت.در نسخه جدید تلگرام شاهد قابلیت‌هایی مانند ذخیره کردن یا پین پیغام‌ها، ارسال گروهی عکس‌ها، نمایش زیباتر عکس‌های پروفایل و غیره هستیم.کاربران اندروید می‌توانند هم‌اکنون نسخه به‌روزرسانی جدید تلگرام را از روی فروشگاه گوگل‌پلی دانلود و نصب کنند. کاربران دستگاه‌های iOS نیز پس از مدت زمان اندکی می‌توانند به نسخه جدید دسترسی داشته باشند.

اما ویژگی‌های هیجان‌انگیز به‌روزرسانی جدید تلگرام چیست؟

آلبوم عکس و ویدیو

یکی از کاستی‌های تلگرام که خیلی هم مورد نیاز کاربران بود؛ امکان ارسال چندین عکس و فیلم با هم روی یک کانال تلگرام بود. قابلیتی که روی نرم‌افزارهایی مانند اینستاگرام شاهدش هستیم.

حالا به طور غیرمنتظره‌ای، در نسخه جدید تلگرام این قابلیت فراهم شده است تا کاربران بتوانند چندین عکس یا ویدیو را در قالب یک پست با هم روی تلگرام منتشر کنند. کاربران می‌توانند حداکثر ۱۰ عکس یا ویدیو را از میان گالری یا عکس‌های ذخیره شده روی گوشی خود انتخاب و همزمان منتشر کنند.

 

ارسال مجموعه تصاویر در تلگرام

جالب است پس از ارسال و انتشار عکس‌های به صورت آلبومی و گروهی؛ امکان حذف یک عکس خاص وجود دارد. زمانی که از انتشار یک عکس منصرف شدید؛ می‌توانید عکس موردنظر را انتخاب و حذف کنید بدون اینکه در دیگر عکس‌های منتشر شده اشکالی ظاهر شود.

هنوز نمی‌توان برای یک آلبوم عکس یا ویدیو گروهی کپشن یا نوشته‌ای درج کرد. این ویژگی هنوز گزینه Edit هم ندارد. شاید در آینده‌ای نزدیک بتوان آلبوم‌های عکس تلگرام را هم ویرایش و کپشن‌دار کرد.

ذخیره یک پیغام
حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که از یک پیغام کانال یا دوستان خوشتان آمده و دوست داشتید جایی ذخیره‌اش کنید تا بعدا بخوانید یا استفاده ببرید. حالا در نسخه جدید تلگرام این قابلیت نیز ایجاد شده است.

پیام های ذخیره شده تلگرام

در تلگرام جدید، شاهد یک بخش جدید به نام Saved Message هستیم. این بخش یک فضای ابری (کلاود) شخصی برای هر کاربر است که در مسیر فهرست Share قابل دسترس است. کاربران می‌توانند پیغام‌های مهم خود را از روی هر کانال یا گروهی در این بخش ذخیره و در آینده بدان‌ها مراجعه کنند.

ذخیره پیام ها در تلگرام

در واقع، می‌توان هر پیغام را به این بخش فوروارد کرد. هر پیغام در بخش Saved Message یک گزینه GoTo دارد که به کاربر اجازه می‌دهد دوباره به محل پیغام اصلی برگردد.

پین کردن پیغام‌ها

قبلا مدیران سوپرگروه‌ها می‌توانستند یک پیغام را به بالای کانال پین کنند. در به‌روزرسانی جدید تلگرام، این قابلیت برای تمامی کاربران فراهم شده است تا یک پیغام را برای افزایش توجه و بازدید به بالای کانال پین کنند.

در صورتی که پیغام‌های جدیدی روی کانال منتشر شود؛ هنوز پیغام پین شده در بالای کانال دیده می‌شود. وقتی روی یک پیغام منتشر شده در کانال تقه بزنید؛ در منوی ظاهر شده گزینه Pin به شما اجازه می‌دهد این پیغام را به کانال متصل کنید.

 

نمایش بهتر عکس‌های پروفایل

اگر یک کاربر برای پروفایل خود بیش از یک عکس انتخاب کرده باشد؛ در نسخه جدید تلگرام امکان مشاهده و پیمایش زیبای آن‌ها فراهم شده است.

 

عکس پروفایل تلگرام

عکس‌های پروفای به صورت بندانگشتی در پایین صفحه ظاهر می‌شوند و می‌توانید با حرکت انگشت و دست آن‌ها را یکی پس از دیگری مشاهده کنید. این قابلیت کاربران تلگرام را ترغیب می‌کند تا عکس‌های بیشتر و بهتری برای پروفایل‌های خود بارگذاری کنند.

 

امکانات جدید دیگر

در تلگرام ۴.۵ چند قابلیت جدید دیگر مانند جست‌وجوی بهتر میان پیغام‌ها یا مرتب‌سازی عکس‌ها فراهم شده است. همچنین، تلگرام جدید روی iOS با آیفون X سازگار شده است و چهره گرافیکی جدیدی برای تنظیمات شاهد هستیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *