از کجا بفهمیم نسخه واتس اپ جعلی است یا واقعی؟

از کجا بفهمیم نسخه واتس اپ جعلی است یا واقعی؟
  • 1396/8/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شاید تا به حال از مشکلات نصب نسخه جعلی WhatsApp مطالبی شنیده باشید، مثلاً اینکه نصب آن روی گوشی اندرویدی باعث دریافت تبلیغات هرز بسیار زیادی می‌شود.

گویا آی تی – متأسفانه TRACKSTERS موفق شده بود بیش از یک میلیون نفر را بفریبد تا نسخه جعلی این نرم افزار را نصب کنند. برنامه کلاهبرداری Update WhatsApp Messenger نیز در این زمینه فعالیت داشت و صاحبان گوشیهای اندرویدی با دانلود آن، ناخواسته این اجازه را به کلاهبرداران می‌دادند تا نرم افزارهای مخرب دیگری روی گوشی آنها نصب کنند و امکان ارسال تبلیغات متفرقه را برایشان فراهم می‌کرد. هکرها با استفاده از آن و ترفندهایی هوشمندانه موفق به هک کاربران عادی می‌شدند.
هرچند که همه روشهای کلاهبرداری ذکر شده شناسایی و از بازارهای رسمی اپلیکیشن حذف شده اند، اما شاید شما از قبل آن را بر روی گوشی خود نصب کرده باشید. ضمن اینکه انواع دیگری از آنها به تازگی شروع به فعالیت کرده اند که به راحتی می‌توانند صاحبان گوشیهای هوشمند را بفریبند.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که هکری با استفاده از نرم افزار WhatsApp جعلی، کنترل گوشی شما را به دست ندارد، پیشنهاد می‌کنم مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به بخش Setting بروید.
۲- در بخش Apps گزینه WhatsApp را انتخاب کنید.
۳- زیر گزینه Store گزینه ای به نام App Details را پیدا خواهید کرد.
۴- این گزینه شما را به فروشگاه Play هدایت می‌کند که در آن مشاهده می‌کنید WhatsApp نصب شده روی گوشی شما بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است. در غیر این صورت یعنی WhatsApp شما تقلبی است و مجبورید آن را حذف کرده و نسخه رسمی آن را از فروشگاه Play پیدا کرده و نصب کنید. شاید لازم باشد یک آنتی ویروس قابل اعتماد نیز دانلود کنید تا از شر نرم افزارهای مخرب مرتبط با WhatsApp جعلی خلاص شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *