آموزش Mute و UnMute کردن نوتیفی ایمیل ها در جیمیل

آموزش Mute و UnMute کردن نوتیفی ایمیل ها در جیمیل
  • 1396/8/28
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که مخاطبین یک رشته ایمیل، در جیمیل بیش از یک نفر باشند، به طور خاص به ازای هر عکس العمل کاربران روی ایمیل مورد نظر، نوتیفی ارسال می شوود که این موضوع در ایمیل هایی با شمار مخاطبین زیاد دردسر ساز است و نوتیفی ها آزار دهنده خواهند بود. 

گویا آی تی: همه ما بخشی از یک زنجیره ایمیل بوده ایم که در پس هر واکنشی نسبت به آن توسط دریافت کنندگان ایمیل مورد نظر، صدای نوتیفی آن را شنیده ایم که این بسیار آزار دهنده است. حتی اگر شما این رشته ایمیلی را حذف کنید به محض اینکه یک اقدام روی آن صورت بگیرد، مثلا روی آن ریپلای ارسال شود باز هم صدای نوتیفی ان را خواهید شنید. اما راه حل خود جیمیل برای اینکه صدای نوتیفی را قطع کنید به شما یاد می دهیم تا از جیمیلی بودنتان بیشتر لذت ببرید.

آموزش Mute  و UnMute کردن نوتیفی ایمیل ها در جیمیل

فرآیند Muting در جیمیل چیست؟

اگر دقت کرده باشید زمانی که با لپ تاپ کار می کنید یا تلویزیون نگاه می کنید، یک اقدام ساده می تواند به شما کمک کند که کلیه صداهای حاصل از لپ تاپ یا تلویزیون را خاموش کنید. زمانی که شما در وضعیت یک ایمیل یا رشته هایی از ایمیل ها با چند نفر مشترک باشید، هر گونه فوروارد کردن، ریپلای کردن و نظیر آن ایجاد کننده یک نوتیفی است که ممکن است شما را آزار دهد. این فرآیند به شما اجازه می دهد که همچنان مشترک رشته ایمیلی مورد نظر باشید اما صدای نوتیفی آزارتان ندهد.

روش mute کردن ایمیل در نسخه وب جیمیل چیست؟

Mute کردن ایمیل در جیمیل فوق العاده ساده است. برای این منظور وارد جیمیل شوید و برای این ورود از مرورگر استفاده کنید. با وارد شدن به جیمیل، رشته ایمیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید وچک باکس کنار آن را تیک دار کنید.

آموزش Mute  و UnMute کردن نوتیفی ایمیل ها در جیمیل

بعد از این، روی عبارت More که در بالای ایمیل ها مشاهده می کنید کلیک کنید و در میان باکس باز شده روی عبارت انتها یعنی mute کلیک کنید. همچنین می توانید به صورت جایگزین از شرت کات m نیز استفاده کنید تا عملیات میوت سازی انجام شود.

آموزش Mute  و UnMute کردن نوتیفی ایمیل ها در جیمیل

روش mute کردن ایمیل در اپلیکیشن موبایلی جیمیل چیست؟

فرآیند mute سازی در اپلیکیشن کمی متفاوت از نسخه تحت وب است بدین منظور می بایست ابتدا وارد اپلیکیشن شوید و از آن جا ایمیل مورد نظر خود را پیدا کرده و وارد شوید. در ادامه در بالای ایمیل در سمت راست، سه نقطه تنظیمات و آپشن ها موجود است که موقعیت آن را مشاهده می کنید:

آموزش Mute  و UnMute کردن نوتیفی ایمیل ها در جیمیل

آموزش Mute  و UnMute کردن نوتیفی ایمیل ها در جیمیل

روی این سه نقطه ضربه بزنید تا وارد آپشن ها شوید. در این بخش می توانید گزینه mute را به سادگی مشاهده و آن را انتخاب کنید. با این کار ایمیل شما خاموش می شود در ادامه صدای هر گونه عملی روی رشته ایمیلی شما را نخواهد آزرد.

آموزش Unmute کردن رشته ایمیلی در جیمیل

زمانی که شما رشته ایمیلی مورد نظرتان را به سادگی mute می کنید، ایمیل ها به صورت اتوماتیک آرشیو می شوند به همین دلیل برگرداندن آن به حالت اولیه کمی چالش بر انگیز تر از مرحله قبل است اما با کمی دقت می توانید به هدف خود برسید. بدین منظور در بخش جستجو عبارت زیر را بنویسید:

is:muted

با این کار ایمیل های میوت شده خود را مشاهده خواهید کرد.

is:muted

وقتی که ایمیل های mute شده خود را مشاهده کردید، می توانید آن ها را تیک دار کرده و به کمک آپشنی که در بالای آن مشاهده می کنید و در تصویر زیر مشهود است، گزینه unmute را انتخاب کنید تا از حالت مورد نظر خارج شود.

در این باره تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *