سفر در زمان امکان پذیر می شود

سفر در زمان امکان پذیر می شود
  • 1396/8/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

قابلیت سفر در زمان تنها یک اتفاق شگفت انگیز در فیلم های علمی تخیلی نیست و با پیشرفت علم امکان پذیر می شود.

گویا آی تی – فیزیکدانان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند سفر در زمان از نظر فنی امکان پذیر است، اما افراد تنها می‌توانند به زمان گذشته بازگردند و امکان سفر به آینده وجود ندارد.

براساس بررسی‌ها، جابه جایی توده ذرات منفی انرژی امکان پذیر است. کارشناسان براساس پژوهش‌های قبلی بهترین مکان برای جابه جایی در زمان را کرمچاله‌های فضایی می‌دانند که نسبت زمان و مکان را می‌شکنند.

سفر در زمان

یکی از رویا‌های انسان ، سفر در زمان و رفتن به آینده یا گذشته است و بر این اساس تعداد زیادی از دانشمندان به تحقیق در زمینه چگونگی انجام آن پرداخته‌اند.براساس فرضیه‌های علمی، یک کرمچاله (wormhole)، دارای ساختاری است که یک انتهای آن در زمان حال و انتهای دیگر آن با سرعت نور حرکت می‌کند و به این ترتیب به طور نظری انسان‌ها می‌توانند با ورود به کرمچاله درطول زمان سفر کنند.

بحث امکان سفر در زمان گذشته توسط محققان کالج لوئیس و کلارک (Lewis & Clark College) درکشور آمریکا مطرح شده است.کرمچاله‌ها درفاصله دور از کره زمین و دسترسی انسان‌ها قرار دارند و از جمله دیگر مشکل‌های پیش روی برای سفر در زمان ناپایدار بودن آن‌ها است.

دانشمندان اعتقاد دارند انسان‌ها با ورود به یک سر کرمچاله می‌توانند به دلیل خاصیت مغناطیسی آن، زمان را برش بزنند و به گذشته سفر کنند.کارشناسان اعتقاد دارند در آینده انسان‌ها با پیشرفت علم و فناوری می‌توانند در زمان سفر کنند، اما سفر به آینده به دلیل رخ ندادن آن امکان پذیر نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *