ساخت ماشینی با سوخت باد و خورشید در خرم آباد

ساخت ماشینی با سوخت باد و خورشید در خرم آباد
  • 1396/8/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

جوانان خرم آبادی موفق به ساخت خودرویی هیبریدی شدند که انرژی مورد نیاز آن از طریق باد و خورشید تأمین می شود.

گویا آی تی – به طور کلی خودروهای هیبریدی به خودروهایی گفته می شود که از دو یا چند منبع مختلف برای تأمین سوخت مورد نیاز خود استفاده می کنند. این خودروها می توانند جایگزین خودروهایی شوند که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند و در نتیجه تأثیر بسیاری در کاهش آلودگی های زیست محیطی دارند.
نام خودروی هیبریدی تولید شده در خرم آباد «اسپی کو» به معنی سفید کوه است و مزیت اصلی آن بنا به اعلام سازندگان آن استفاده نکردن از سوخت های فسیلی و آلوده نساختن محیط زیست است. یکی دیگر از مزایای این خودرو این است که بر خلاف خودروهای خورشیدی که نمی توان آن ها در طول شب شارژ کرد، اسپی کو این امکان را دارد تا در تمام ساعات شبانه روز، حتی در شب، با به کار گرفتن توربین های بادی خود، با دریافت انرژی باد شارژ شود.
ماشین اسپی کو
هاجر باقری طولابی از دست اندرکاران ساخت این خودرو می گوید که اسپی کو ۸۰ کیلومتر در ساعت را بدون گیربکس طی می کند. سرعت این خودرو با نصب گیربکس به ۱۲۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد. اسپی کو تنها ۲۰ کیلوگرم وزن دارد اما می تواند تا ۱۵۰ کیلوگرم وزن را تحمل نماید. این خودرو دارای این قابلیت است که در مسیرهای دارای فراز و نشیب زیاد به خوبی به حرکت خود ادامه دهد.
خودروی اسپی کو در جاده ی دانشگاه آزاد خرم آباد مورد امتحان قرار گرفته است و متصدیان تولید آن اعلام داشته اند که در صورت حمایت مسئولان آماده اند تا آن را در تمامی معابر مورد تردد و آزمایش قرار دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *