ساخت انیمیشن سه بعدی با دوربین TrueDepth آیفون ایکس

ساخت انیمیشن سه بعدی با دوربین TrueDepth آیفون ایکس
  • 1396/8/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

می دانید که دوربین TrueDepth که در آیفون ایکس به کار گرفته شده این امکان را برای کاربر فراهم می سازد که از طریق فیس آی دی بتواند قفل گوشی خود را باز کند. اما ظاهراً این دوربین قابلیت این را دارد که در ساخت انیمیشن سه بعدی نیز مورد استفاده واقع شود. این قابلیت به وسیله ی شخصی با نام Elisha Hung، که یک هنرمند VFX است، کشف شده است.

گویا آی تی – Hung نحوه ی استفاده از دوربین TrueDepth را برای ساختن انیمیشن سه بعدی در ویدئویی توضیح داده، اما کلیت ماجرا این است که اپل برای کاربران خود سیستم مش چهره را ارائه کرده که این سیستم به وسیله ی انیموجی Animoji مورد استفاده قرار می گیرد. در ویدئوی منتشر شده توسط Hung، اطلاعات به واسطه ی یک نرم افزار ویرایش سه بعدی تهیه می شوند و پس از تبدیل به یک فرمت قابل شناخت، نهایتاً موجب تولید یک انیمیشن سه بعدی خواهند شد.
نکته ای که ذکر آن لازم می نماید این است که دوربین TrueDepth در زمینه ی ساخت انیمیشن های سه بعدی برای انیمیشن های بسیار حرفه ای و رده بالا مناسب نیست اما در کل می تواند برای نیازهای معمولی کارساز باشد.لذا می بایست منتظر ماند و دید آیا اپل به واسطه ی این قابلیت، اپلیکیشن و یا بازی هایی خاص را ارائه می دهد یا نه.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *