آموزش جست و جو در گوگل با استفاده از عکس

آموزش جست و جو در گوگل با استفاده از عکس
  • 1396/8/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از قابلیت های گوگل این است که کاربر می تواند اطلاعات بیشتری در مورد یک عکس، تنها با در اختیار داشتن همان عکس، به دست آورد.
به احتمال زیاد شما هم از Google Images برای یافتن تصاویر مرتبط با یک کلمه یا یک عبارت استفاده کرده اید. تقریباً همه ی کاربران گوگل از این قابلیت آن آگاهی دارند. این در حالی است که شاید افراد کمی از جست و جو با استفاده از عکس چیزی شنیده باشد.
ممکن است شما تصویری در کامپیوتر خود داشته باشید و بخواهید که اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید و یا نسخه ی دیگری از آن تصویر را با رزولوشن بالاتری به دست آورید. برای کسب چنین اطلاعاتی شما باید از جست و جوی گوگل با استفاده از عکس کمک بگیرید.

چگونه از جست و جو با عکس گوگل استفاده کنیم؟

برای استفاده از این قابلیت گوگل ابتدا به آدرس زیر وارد شوید:

https://images.google.com/imghp
در باکس جست و جو، یک آیکون دوربین مشاهده می کنید. بر روی این آیکون کلیک کنید تا دو گزینه ی Paste Image URL و Upload an Image را ببینید.
از گزینه ی Paste Image URL می توانید برای یافتن اطلاعات و تصاویر بیشتر در مورد عکس هایی استفاده کنید که آن ها را در وب مشاهده نموده اید. برای جست و جو با استفاده از این گزینه کافی است تا آدرس URL عکسی که در وب مشاهده کرده اید را کپی کرده و در این قسمت وارد کنید.
در صورتی که عکسی در کامپیوتر خود ذخیره دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید، باید از گزینه ی Upload Image URL استفاده کنید. در حقیقت با انتخاب این گزینه گوگل از شما می خواهد تا تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید تا تصاویر مشابه و اطلاعات بیشتر در مورد آن را در اختیار شما قرار دهد.

جست و جو با عکس در گوگل در تلفن همراه

آموزشی که پیش تر در مورد نحوه ی جست و جو در گوگل با استفاده از عکس ارائه شد، مختص ویندوز است. زمانی که شما از تلفن همراه استفاده می کنید، پس از ورود به لینک داده شده برای ورود به جست و جوی عکس گوگل، علامت دوربین را مشاهده نخواهید کرد. برای حل این مشکل لازم است تا پس از ورود به لینک گفته شده، مرورگر خود را به حالت دسکتاپ درآورید. به این منظور باید گزینه ی Request desktop site را در مرورگر تلفن همراه خود پیدا کنید.
در صورتی که از مرورگر سافاری استفاده می کنید، می توانید با انتخاب Share گزینه ی Request desktop site را پیدا کرده و فعال نمایید.
در مرورگر کروم لازم است تا روی سه نقطه ی بالا و سمت راست بزنید تا Request desktop site را مشاهده کنید.
یافتن Request desktop site در دیگر مرورگرها نیز به شیوه ای تقریباً مشابه صورت می گیرد.
پس از آن که مرورگر تلفن همراه خود را به حالت دسکتاپ درآوردید، با ورود به لینک، قادر خواهید بود تا آیکون دوربین را مشاهده کنید و درنتیجه می توانید دقیقاً همانند ویندوز از جست و جوی عکس گوگل استفاده نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *