مواد مخدر دیجیتال و کاربرد آن ها در درمان برخی بیماری ها

مواد مخدر دیجیتال و کاربرد آن ها در درمان برخی بیماری ها
  • 1396/8/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مواد مخدر دیجیتال به امواج صوتی ای اطلاق می شود که می توانند الگوهای امواج مغز انسان را تغییر داده و در نتیجه قادر به القا نوعی حالت هوشیاری به فرد هستند که تجربه ی آن تنها با مصرف مواد مخدر یا تفکر عمیق میسر است.

گویا آی تی – زمانی که دو موج صوتی یا به عبارت دیگر دو صدا، که فرکانس های آن ها دارای تفاوتی جزئی است، در یک آن واحد تولید و پخش گردند، چنین حالتی به شنوده دست می دهد. زمانی که شنونده از هدفون استفاده نمی کند، تفاوت بین این دو فرکانس را به صورت یک موج صوتی یا صدایی درک می کند که در حال ضعیف شدن است. این در حالی است که در صورتی که شنونده از هدفون استفاده نماید، می تواند تفاوت بین آن دو موج را تشخیص داده و در نتیجه دیگر آن ها را یک موج واحد در حال ضعیف شدن نخواهد پنداشت. این تفاوت در مغز شنونده همانند ریتمی خاص مربوط به آهنگ درون ذهنش خواهد بود.
کارکرد مواد مخدر دیجیتالی به طور کلی این است که پالس های الکتریکی تولید شده توسط مغز را در کنترل بگیرد و آن ها را با پالس های الکتریکی تحریک کننده ی مغز یکی کند تا بدین ترتیب با استفاده از امواج صوتی همان اثری را بر مغز ایجاد کند که مواد مخدر ایجاد می کنند.

مواد مخدر دیجیتالی

مخدرهای دیجیتال دارای کاربرد درمانی هستند و از آن ها برای درمان برخی از بیماری ها مانند استرس و برخی از مشکلات مغزی استفاده می گردد.
زمانی که مغز دو موج صوتی با فرکانس های متفاوت را می شنود، به صورت خودکار در پی حالتی با انرژی ثابت خواهد بود. این سخن بدین معناست که مغز تلاش می کند تا برآیند آن دو فرکانس را پیدا کند. در صورتی که شنونده تصمیم داشته باشد به احساس آرامش دست یابد، لازم است تا مغز یک موج صوتی که فرکانس آن ۱۵۰ هرتز است را در یک گوش و موج صوت دیگری با فرکانس ۱۴۵ هرتز را در گوش دیگر احساس نماید. در نتیجه ی این اتفاق ۵ هرتز اختلاف ایجاد شده بین این دو موج صوت، باعث ایجاد نوعی پالس آرامش بخش در مغز می گردد. به همین شکل اگر شنونده به دنبال انرژی گرفتن باشد، باید موج صوتی با فرکانس ۱۳۰ هرتز را در یک گوش و موج صوتی با فرکانس ۱۵۰ را دریافت نماید، این اختلاف ۲۰ هرتزی در مغز پالس های الکترونیکی ای را ایجاد می کند که نتیجه ی آن تولید انرژی در بدن شنونده است.

تأثیر بازه ی مختلف فرکانس ها بر مغز

فرکانس ها در هر بازه ای تأثیری متفاوت بر مغز انسان دارند. تأثیر فرکانس های مختلف را بر مغز به صورت زیر هستند:

توضیح بیشتر در مورد فرکانس امواج صوتی موسیقایی

معمولاً وسایل موسیقی روی فرکانس ۱۴۰ هرتز تنظیم می شوند. به این فرکانس، فرکانس کنسرتی گفته می شود. هنگامی که موسیقی دان قصد تنظیم یا همان کوک کردن ساز خود را دارد، از وسایلی استفاده می کند که با استفاده از آن ها می توان اختلاف بین فرکانس صدای ساز و فرکانس کنسرتی را از بین برد و در نتیجه ساز را کوک نمود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *