باگ به روزرسانی پاییزی جدید ویندوز ۱۰ که مانع نصب آن می‌شود!

باگ به روزرسانی پاییزی جدید ویندوز ۱۰ که مانع نصب آن می‌شود!
  • 1396/8/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به نظر می‌رسد که به روز رسانی جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۰، جمعی از کاربران را به دردسر انداخته و مشکلاتی را پدید آورده است؛ دردسری که برای دومین بار در سال جاری دست به گریبان برخی کاربران ویندوز ۱۰ می‌شود.

گویا آی تی – این کابوس تکراری چیزی نیست جز عدم امکان به روز رسانی سیستم عامل. به این صورت که این بار دارندگان مادربوردهای مجهز به چیپست intel X299 و حافظه ای از نوع NVMe SSD (و نه SATA) حین ری استارت دستگاه برای نصب به روز رسانی جدید، با یک پیغام خطا مواجه می‌شوند که به معنی عدم موفقیت در فرایند به روز رسانی است.
البته هنوز مشخص نیست این مشکل که از سوی برخی دارندگان مادربوردهای ایسوس، گیگابایت و MSI گزارش شده، طیف وسیعی از کاربران را به خود در گیر کرده یا فقط به طور اتفاقی گریبان گیر بخش محدودی از این کاربران شده است. اما هرآنچه که هست، باید گفت این موضوع وجود دارد و در موارد متعددی گزارش شده است.
در این میان خبر خوش آن است که مایکروسافت به خوبی از بروز این مشکل آگاه است و به کمک تولید کنندگان مذکور در پی رفع آن اقدام کرده است.
بنا بر سخنان بالا، چنین پیداست که کاربرانی که با این مشکل مواجه اند چاره ای جز صبر ندارند، اما اگر در وضعیت خاصی هستید که این مشکل را به مساله ای بزرگ و حیاتی برای شما بدل کرده است، بد نیست بدانید که نصب دوباره ویندوز می‌تواند مشکل شما را حل کند. به این معنی که به جای به روزرسانی آنلاین ویندوز، آن را به صورت دستی و همانند یک ویندوز جدید از ابتدا نصب کنید.
هرچند امیدواریم هرگز در آنچنان وضعیت خاصی قرار نگیرید که مجبور به انتخاب چنین مسیر نامعقولی شوید!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *