رفع خطای “The System cannot find the file” در ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰

رفع خطای “The System cannot find the file” در ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰
  • 1396/9/1
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر به تازگی یک موس یا هر وسیله ی جانبی دیگری برای کامپیوتر شخصی خود خریداری کرده و برای اتصال آن به کامپیوتر اقدام کرده اید و با پیام “The System cannot find the file specified” مواجه شده اید، این متن آموزشی را برای حل این مشکل مطالعه کنید. این خطا می تواند زمانی که یکی از فایل های سیستم عامل یا یک نرم افزار در جای مشخص خود نباشد، و یا فایل مربوطه آسیب دیده باشد نیز نمایش داده شود. به نظر می رسد که پاک کردن فایل های موقت این مشکل را حل نخواهد کرد. هربار که چنین کاری را انجام دهید، به صفحه ی پشتیبان سازنده ی نرم افزار هدایت می شوید و مجددا از شما درخواست می شود که فایل های اضافی نرم افزار را دانلود کنید.

گویا آی تی – اگر به تازگی یک موس یا هر وسیله ی جانبی دیگری برای کامپیوتر شخصی خود خریداری کرده و برای اتصال آن به کامپیوتر اقدام کرده اید و با پیام “The System cannot find the file specified” مواجه شده اید، این متن آموزشی را برای حل این مشکل مطالعه کنید. این خطا می تواند زمانی که یکی از فایل های سیستم عامل یا یک نرم افزار در جای مشخص خود نباشد، و یا فایل مربوطه آسیب دیده باشد نیز نمایش داده شود. به نظر می رسد که پاک کردن فایل های موقت این مشکل را حل نخواهد کرد. هربار که چنین کاری را انجام دهید، به صفحه ی پشتیبان سازنده ی نرم افزار هدایت می شوید و مجددا از شما درخواست می شود که فایل های اضافی نرم افزار را دانلود کنید.

به طور کلی می توان دو دلیل را برای مواجه شدن با این خطا ذکر کرد:

۱٫ فایل های سیستم در جای مشخص خود نیستند و یا خراب هستند.
۲٫ فایل های مورد نظر برای این نرم افزار خاص، در جای خود نیستند یا خراب شده اند.
در ادامه راهکار هایی را برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم. توصیه می شود که برای دریافت اطلاعات کافی، این پست را کامل بخوانید و از پیشنهادهایی که در شرایط شما قابل اجرا است استفاده کنید.

۱- System File Checker را اجرا کنید:

اگر مشکل حذف شدن یا خراب بودن یکی از فایل های سیستم عامل شما باشد، با اجرای System File Checker می توانید فایل های گم شده یا خراب سیستم را جایگزین کنید.
۲-نرم افزار مربوطه را شناسایی کرده و آن را مجددا نصب کنید.

اگر این ارور ناشی از یک برنامه یا درایور یکی از سخت افزار ها باشد، شما می توانید لاگ سیستم (System Log) را چک کنید. لاگ سیستم، که مشابه لاگ برنامه ها در Event Viewer است، شامل خطاها، هشدارها و رویدادهای آگاه کننده ای است که به عملکرد و اجرای برنامه ها مربوط می شوند. شما می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و فایل درایور مشکل ساز را پیدا کنید. برای دسترسی به آن، در ویندوز به آدرس زیر بروید: C:/Windows/inf
در مرحله ی بعد به دنبال پوشه ی INF بگردید و پس از یافتن آن را باز کنید.
حالا فایل “Setupapi.dev” پیدا کنید، و برای باز کردن روی آن دوبار کلیک کنید.

در ادامه کلیدهای Ctrl+F را هم زمان فشار دهید تا پنجره ی جست و جو باز شود. در این پنجره، عبارت “cannot find the file” را تایپ کنید و جست و جو را آغاز کنید. پس از گذشت چند ثانیه، پیام مربوط به فایل گمشده نشان داده خواهد شد.
حالا می توانید فایل مربوطه را پیدا کرده و در صورت امکان فایل آسیب دیده را در همان آدرسی که قرار دارد با یک فایل سالم جایگزین کنید.
یک روش ساده تر شناسایی برنامه یا درایور مشکل ساز و نصب مجدد آن خواهد بود.

۳- درایور را با استفاده از فایل INF نصب کنید.

اگر تلاش کرده اید تا درایور را از وب سایت سازنده دانلود کنید و با این خطا مواجه شده اید، گام های زیر را دنبال کنید:
۱٫ فایل دانلود شده ی درایور را پیدا کرده و در پوشه ی خارج شده از حالت فشرده، فایلی با پسوند .inf را پیدا کنید. اگر به نظر می رسد که بیش از یک فایل با این مشخصات وجود دارد، فایلی را انتخاب کنید که با آنچه که مد نظر شماست-که در این رابطه می تواند به صورت”Setup Information” نام گذاری شده باشد- مطابقت داشته باشد.
۲٫ روی فایل مربوطه کلیک راست کرده و از منوی مربوطه install را انتخاب کنید.
۳٫ اشاره به این نکته بسیار مهم است که تمامی فایل هایی که پسوندی به شکل .inf دارند، به طور جداگانه و خودکار با کلید کردن روی آن نصب نمی شوند. بنابراین، اگر فایل .inf به این صورت نصب نمی شود، شما با یک پنجره ی Prompt مواجه خواهید شد. در این مرحله شما می توانید به “Device Manager” بروید تا درایور را حذف کرده و مجددا نصب کنید. از گام های زیر پیروی کنید:

۴٫ به Device Manager بروید. به دسته بندی ها نگاه کرده و سخت افزاری را که می خواهید درایور آن را حذف کنید انتخاب کنید. با کلیک راست روی نام سخت افزار، گزینه ی Uninstall را از منو انتخاب کنید. اگر پنجره ی Prompt برای انجام این کار ظاهر شد، گزینه ی “Delete the Driver software for this device” را تیک بزنید و روند حذف را تأیید کنید.
۵٫ در پایان روی دکمه ی “OK” کلیک کنید.
۶٫ پس از حذف شدن درایور، مجددا آن را نصب کنید.
۴- مواجه شدن با این خطا در حین ورود به سیستم
اگر شما در حالی که می خواهید وارد سیستم شوید با این خطا مواجه می شوید، احتمالا یکی از برنامه های استارت آپ ویندوز به فایلی نیاز دارد و نمی تواند آن را پیدا کند. سعی کنید در حالت Clean Boot State به دنبال دلیل مشکل بگردید یا لاگ خطاها را در Event Viewer بررسی کنید.
امیدواریم این نوشته در حل مشکل شما موثر باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *