آموزش تغییر آدرس ایمیل در Apple ID

آموزش تغییر آدرس ایمیل در Apple ID
  • 1396/9/1
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که شما اقدام به ایجاد یک اپل آی دی یا شناسه اپل می کنید نیاز به آدرس ایمیل دارید. خوشبختانه اپل در این جا انحصاری عمل نکرده و شما می توانید از هر نوع سرویس دهنده ایملی نظیر یاهو، لایو، جیمیل و نظیر آن برای آدرس ایمیل در پروسه ساخت اپل آی دی استفاده کنید. 

گویا آی تی: چند روز پیش بود که اپل این امکان را به کاربران داد تا در صورتی که می خواهند آدرس ایمیل خود را تغییر دهند. البته در این تغییر هدف تغییر به سرویس دهنده خاصی نیست بلکه هدف این است که کاربر بتواند آدرس ایمیل را از هر سرویس دهنده دلخواه به سرویس دهنده دیگر انتقال دهد. اما چه خوب است که این انتقال بر روی آدرس های آی کلود و me صورت گیرد.

تنها نکته ای که وجود دارد این است که اگر شما از ایمیل های سرویس های  @iCloud or @me استفاده کنید دیگر امکان تغییر آدرس برای شما فراهم نخواهد بود. در حقیقت اگر بخواهید آدرس خود را از این سرویس ها تغییر دهید دسترسی شما به اپل ای دی قطع می شود.

تغییر آدرس ایمیل در اپل ای دی

راهنمای تغییر آدرس ایمیل در اپل آی دی

برای شروع این کار می توانید از طریق مرورگر لپ تاپ عمل کنید. هر چند می توانید به کمک آیفون و یا ای پد خود این کار را انجام دهید اما به نظر می رسد که مرورگر راحت تر باشد. به هر حال انتخاب با شماست و محدودیتی در این باره وجود ندارد.

در ادامه وارد صفحه Apple account شوید و از اینجا اطلاعات کاربری اپل ای دی خود را وارد کنید. در ادامه وقتی وارد شدید می توانید اطلاعات اکانت ها را مشاهده کنید. از بخش سمت راست گزینه edit را کلیک کنید تا امکان ویرایش اطلاعات برای شما فراهم شود.

تغییر آدرس ایمیل در اپل ای دی

شما با این کار وارد صفحه ویرایش می شوید که در ابتدای آن عبارت Change Apple ID به چشم می خورد. بر روی این گزینه کلیک کنید:

در این جا می توانید آدرس ایمیل خود را برای Apple ID تان تغیی دهید. با این کار نیازی نیست که اطلاعات @iCloud یا  @me خود را هم تغییر دهید. مثلا اگر شما حالا از یک ایمیل یاهو استفاده می کنید می توانید جایگزین آن را با جیمیل انجام دهید. اما دقت داشته باشید که اگر این تغییر را در دو حساب یاد شده انجام دهید بازگشت برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

زمانی که ادرس ایمیل را عوض کردید باید برای اتصال به اپل ای دی، در تمام دیوایس ها با ادرس ایمیل جدید وارد شوید. بدین صورت می توانید به راحتی با کمک آپشن جدیدی که اپل در این سرویس قرار داده آدرس ایمیل را قرار دهید.

برای اطمینان بیشتر ذکر می کنیم که اگر ادرس ایمیل شما، با @iCloud یا @me تنظیم شده به آن ها دست نزنید. شما می توانید سایر ایمیل ها را جایگزین این دو نوع حساب کنید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *