افشای هویت هکر ایرانی متهم به سرقت فیلمنامه بازی تاج و تخت

افشای هویت هکر ایرانی متهم به سرقت فیلمنامه بازی تاج و تخت
  • 1396/9/1
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

روز دوشنبه وزارت دادگستری آمریکا خبر داده بود که قصد دارد برخی از پرونده های جاری مرتبط با مظنونین ایرانی درگیر در پرونده هک شدن شبکه‌های تلویزیونی اچ.بی.او را علنی کند. یکی از پرونده هایی که نام ایران در آن مطرح است، پرونده هک شدن شرکت ساخت فیلم‌ و سریال HBO است. این هک شامل دزدیدن فیلمنامه سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones است.

 

 

زیرنویس فصل ۸ بازی تاج و تخت

 

گویا آی تی – روز سه شنبه ۳۰ آبان دادستان فدرال آمریکا اعلام کرد «امیر مصری» رایانه‌های شرکت «هوم باکس آفیس» (HBO) تولیدکننده سریال‌های مشهور تلویزیونی را هک می کرد و با دزدیدن قسمت‌های پخش‌نشده این سریال، در ازای عدم افشای آن، با‌ج خواهی می‌کرد.

در کیفرخواست امیر مصری آمده: وی عضو یک گروه هکر به نام «کلاه‌ سیاه‌های ترک» است و در استخدام نظامیان ایران برای حملات سایبری علیه اسرائیل است. گفته شده او غیر از سریال بازی تاج و تخت، سعی در دسترسی به سه سریال دیگر این شبکه را داشته است.

او بعد از سرقت فیلمنامه ها، تقاضای ۵.۵ میلیارد دلار بصورت بیت‌کوین یا پول اینترنتی داد.

شبکه HBO می‌گوید به هیچ یک از ایمیل‌های این هکر پاسخ نداد.

پیشتر، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعی که از آنها نام نبرده است، ضمن درج این خبر، می گوید احتمالا یکی از اهداف علنی کردن این پرونده‌ها زیر فشار گذاردن مقام‌های کنگره توسط دولت پرزیدنت ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *