مقایسه گلکسی A5 2018 یا J5 Prime؛ کدامیک بهتر است؟

مقایسه گلکسی A5 2018  یا J5 Prime؛ کدامیک بهتر است؟
  • 1396/9/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

این روزها انتخاب گوشی هوشمند از بین انواع و اقسام گوشیهای باکیفیت کار بسیار دشواری است. به خصوص که شرکتهای مختلف در این زمینه بسیار خوب ظاهر شده اند و هر از چندی با اعمال تغییرات کوچک و بزرگ در محصولات خود و ایجاد تنوع بیشتر، انتخاب را سختتر می‌کنند.

گویا آی تی – یکی از فعالترین شرکتها در این عرصه شرکت سامسونگ است که مجموعه ای بزرگ از گوشیهای هوشمند در اختیار دارد و انواع مختلفی از گوشیها، از مقرون به صرفه گرفته تا گران قیمت را به مشتریانش پیشنهاد می‌دهد.
قطعاً یکی از بهترینهای سامسونگ تا به امروز، گوشی Galaxy J5 Prime بوده که با ویژگیهای منحصر به فرد و البته قیمت مناسبش نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرد. اما پس از دو سال به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا جایگزین بهتری برای آن ارائه شود. این جاست که سامسونگ Galaxy A5 2018 را وارد میدان رقابت می‌کند. گوشی هوشمندی که به زعم خیلیها، جایگزین مناسبی برای Galaxy J5 Prime است و به احتمال زیاد با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.
ما قصد داریم این دو را از دو جهت و به صورت اجمالی با هم مقایسه کنیم، هرچند باید به خاطر داشته باشید که A5 2018 در اصل جانشین نسخه ۲۰۱۷ خود به حساب می آید و از لحاظ رده بندی کیفی نیز یک سر و گردن بالاتر از محصولات سری J قرار میگیرد.

۱- نمایشگر

Galaxy J5 Prime مجهز به پنل ۵ اینچی PLS TFT است و از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و نسبت ۱۶ به ۹ دارد. ضمن اینکه صفحه نمایش این گوشی برای محافظت بیشتر با Corning Gorilla Glass پوشش داده شده است.
از طرف دیگر، قرار است Galaxy A5 2018 با صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی Super AMOLED 5.5 عرضه شود و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره ببرد و نسبت بزرگتر ۱۸ به ۹ داشته باشد. ضمن اینکه پوشش Corning Gorilla Glass را نیز به همراه خواهد داشت.

۲- پردازنده و رم

همه می‌دانیم پردازنده قطعه ای سخت افزاری است که هر گوشی هوشمند، قدرت و سرعت خود را مدیون آن است. در مورد Galaxy J5 Prime باید گفت که دارای پردازنده ای ۴ هسته ای Exynos 7570 و ۲ گیگابایت رم است، درحالیکه Galaxy A5 2018 مجهز به پردازشگر ۸ هسته ای Exynos7885 و رم ۴ گیگابایتی است و به وضوح برتر از J5 Prime به نظر می رسد.

نتیجه گیری

با این تفاسیر به نظر می‌رسد Galaxy A5 2018 دست کم از نظر مشخصات عمومی بسیار برتر از Galaxy J5 Prime باشد، بنابراین کسانی که به دنبال ارتقاء گوشی خود هستند بهتر است منتظر این میان رده باکیفیت سامسونگ بمانند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *