استفاده از تلگرام در مدارس ممنوع می شود!

استفاده از تلگرام در مدارس ممنوع می شود!
  • 1396/9/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دبیر شورای عالی فضای مجازی ­با بیان اینکه اخیرا جلسه‌ای با وزیر­آموزش و پرورش برگزار شده است به وجود تفاهم نامه ای اشاره کرد و افزود: “در این جلسه مقرر شده است تا وزارت آموزش و پرورش برنامه استفاده از پیام رسان‌های داخلی در مدارس را به طور جدی پیگیری کند.تبیین این برنامه به دلیل آن است که تا حد امکان از اثر‌های منفی فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی کاسته شود”.

گویا آی تی – با این حال او توضیحی درباره چگونگی استفاده از پیام رسان های داخلی در مدارس ارائه نکرد. این در شرایطی است که بسیاری از مدارس استفاده دانش آموزان از تلفن های هوشمند را ممنوع اعلام کرده اند و عملا نمی توان دانش آموزان را گروه مورد نظر شواری عالی فضای مجازی و وزارت آموزش و پرورش دانست. از سویی مشخص نشده وزارت آموزش و پرورش به چه صورت می بایست به پیگیری استفاده معلمان و کارکنان مدارس از پیام رسان های داخلی بپردازد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی­ با اشاره به اینکه در فضای مجازی بخشی از کار بر عهده وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: مسئولیت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی نیز به عهده قوه قضائیه است. وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی فرصت‌ها و تهدید‌هایی دارد، ­گفت: به طور مثال در حادثه زلزله غرب کشور هم جوسازی‌هایی علیه دولت و هم حرکت در جهت ایجاد­ وحدت ملی و جمع آوری کمک را­ از طریق فضای مجازی شاهد هستیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *