راهکاری سریع برای حل خطای ۰x8024001E در فروشگاه ویندوز

راهکاری سریع برای حل خطای  ۰x8024001E در فروشگاه ویندوز
  • 1396/9/3
  • رقیه کُرد
  • 0

فروشگاه ویندوز (Windows Store) بستر‌ه‌ای بی‌ نظیر است که به کاربران ویندوز ۱۰ اجازه می دهد به هزاران اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. با وجودی که کاربران ویندوز ۱۰ امکان دانلود اپلیکیشن‌ ها را از منابع مختلفی دارند اما قطعا امکان دسترسی و مدیریت آنها از یک مرکز اختصاصی مناسب تر است. ضمنا نباید فراموش کرد که اپلیکیشن های عرضه شده در فروشگاه ویندوز برای اجرا در ویندوز ۱۰ بهینه سازی شده اند و فاقد هر گونه نقص نرم افزاری هستند.

خطای ۰x8024001E در فروشگاه ویندوز

این اتفاق ممکن است برای هر ویژگی جدیدی رخ دهد که برخی از نقایص نرم افزاری در طی مرحله توسعه و کد نویسی نرم افزار ناخواسته از دید طراحان پنهان بمانند. این همان اتفاقی است که برای فروشگاه ویندوز افتاده و در حال حاضر خطای ۰x8024001E گریبان گیر آن شده است. این باگ به کاربران اجازه دانلود اپلیکیشن ها و بازی ها را به کاربران نداده و به روزرسانی های خودکار آنها را هم متوقف می کند. خوشبختانه دو روش ساده برای حل این مشکل وجود دارد.

استفاده از ابزار مشکل گشای ویندوز

مایکروسافت ویندوز ۱۰ را مجهز به یک ابزار مشکل گشایی (Troubleshoter) برای این مواقع کرده است. در حقیقت مایکروسافت مشکل گشاهای مختلفی که برای نقایص گوناگون طراحی شده اند ارائه کرده است. با این حال این مشکل گشایی که وظیفه حل این مشکل را عهده دار است، نمونه استاندارد بوده و در پنل Settings قرار دارد. اگر بخواهیم دقیق‌ تر بگوییم برای باز کردن آن باید به بخش Update & Security مراجعه کنید.

پاک کردن کش

مساله عجیبی که بعضا موجب حل بسیاری از مشکلات ریز و درشت نرم افزاری می شود پاک سازی کش پارتیشن است. این کار شاید مشکل خطای ۰x8024001E فروشگاه ویندوز را مرتفع کند خصوصا اگر کاربر مکررا از فروشگاه استفاده کرده و کش آن با حجم قابل توجهی از اطلاعات پر شده باشد. برای پاک سازی کش پارتیشن بعد از باز کردن منوی استارت عبارت wsreset را در آن تایپ کنید.

بعد از انجام این کار فرمان اجرای فروشگاه ویندوز انجام شده و تنها کاری که باید انجام داد کلیک روی آن است. ذکر این نکته فراموش نشود که برای پایان عملیات و اعمال تغییرات کامپیوتر باید از نو راه اندازی شود تا امکان دانلود اپلیکیشن ها مجددا فعال شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *