حل مشکل خطای MSVCP140.dll is missing در نرم افزار اسکایپ

حل مشکل خطای MSVCP140.dll is missing در نرم افزار اسکایپ
  • 1396/9/3
  • رقیه کُرد
  • 0

از زمان به روزرسانی استانداردها در نرم افزار اسکایپ بسیاری از کاربران با خطای MSVCP140.dll is missing مواجه شده اند. متاسفانه این خطا تنها روی اسکایپ تاثیر منفی نگذاشته و بلکه عملکرد بازی های آنلاین و سایر ابزارها مثل نرم افزار ووردپرس را هم مختل می کند. خوشبختانه راهکارهای مختلفی برای حل این مشکل ارائه شده که به بررسی آنها می پردازیم.

اما MSVCP140.dll دقیقا چیست؟

برای حل این مشکل ابتدا باید دقیقا بدانیم که علت رخ دادن آن چیست. فایل MSVCP140.dll در واقع یکی از اجزای بسته‌ Visual C++ Redistributable متعلق به نرم افزار برنامه نویسی Visual Studio 2015 است. این بسته متشکل از یک سری فایل هاست که  که ناظر المان هایی اجرایی هستند؛ تنها وظیفه این المان ها اجرای اپلیکیشن های C++ از طریق نرم افزار Visual Studio است.

دلیل مواجه کاربران اسکایپ با این خطا، به روزرسانی استانداردها در این نرم افزار است که موجب شده اسکایپ نیازمند بسته Microsoft Visual C++ 2015 Redistributable  شود. از این رو در صورت عدم نصب این بسته اسکایپ اجرا نخواهد شد. با این وجود نباید نگران بود چون با دنبال کردن گام های زیر می توان مشکل را مرتفع کرد.

پیدا کردن فایل گمشده

اولین توصیه ما به کاربران درگیر با این مشکل، بررسی سطل بازیافت ویندوز برای پیدا کردن فایل گمشده است. بسیار پیش آمده که کاربران بدون اطلاع و ناخواسته فایل های *.dllرا پاک کرده و این کار سبب بروز مشکلات جدی در کامپیوتر شده است. اگر فایل مذکور در سطل بازیافت بود کافی است روی آن کلیک راست کرده و گزینه Restore را بزنید تا به مکان اصلی خود برگردد.

نصب مجدد اسکایپ

اگر خطای MSVCP140.dll is missing صرفا در زمان  تلاش برای اجرای اسکایپ ظاهر شده و هنگام باز کردن سایر نرم افزارها نمایش داده نمی شود پس احتمالا مشکل مستقیما به اسکایپ مربوط می شود. احتمالا با نصب مجدد این نرم افزار همه چیز رو به راه خواهد شد.

دانلود فایل گمشده

در صورتی که هیچ کدام از روش های پیشنهادی جواب نداد بهتر است فایل گمشده را دانلود کنید. وب سایت های متعددی وجود دارد که امکان دانلود انواع و اقسام فایل های *.dll را فراهم کرده اند.

البته اکیدا توصیه می شود بعد از دانلود فایل *.dll آن را با یک نرم افزار امنیتی چک کنید تا از ورود ناخواسته بدافزارهای احتمالی جلوگیری شود. در آخر کافی است بسته به ۳۲ یا ۶۴ بیتی سیستم عامل به یکی از دو آدرس زیر مراجعه کرده و فایل را در آن جا کپی کنید:

C:/Windows/System32

C:/Windows/SysWOW64

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *