آموزش حل خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در کروم

آموزش حل خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در کروم
  • 1396/9/4
  • رقیه کُرد
  • 0

اخبار متعددی مبنی بر مشاهده‌ مکرر این خطا توسط کاربران کروم گزارش شده است:

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

این خطا موجب شده دسترسی کاربران به وب سایت های مورد علاقه شان متوقف شده و ضمنا ارتباط آنها با سرویس‌ دهنده‌ های مختلف اینترنتی هم قطع شده است. همان گونه که از عبارت های موجود در این پیام معلوم است این خطا با DNS در ارتباط است.

DNS یا سامانه‌ نام دامنه وظیفه ترجمه نام وب‌سایت‌های اینترنتی به IP (معادل عددی نام دامنه) را بر عهده دارد. از این رو این خطا زمانی ظاهر می شود که کاربر سعی در دسترسی به وب سایت هایی داشته باشد که امکان تبدیل یا ترجمه نام آنها در آن لحظه به هر علتی امکان پذیر نباشد.

کامپیوترها به صورت پیش فرض از DNS‌ای که توسط روتر یا مودم کاربر پیکربندی شده استفاده می کنند. البته روتر یا مودم معمولا توسط شرکت های ISP پیکربندی می شود مگر این کاربر شخصا اقدام به تغییر تنظیمات آن نماید. از این رو این مشکل را با تغییر DNS محلی یا پیش فرض (خودکار) به پیکربندی DNS گوگل می‌ توان برطرف کرد.

 

مشکل DNS را چگونه مرتفع کنیم؟

ابتدا عبارت CMD را در پنجره استارت تایپ کرده و بعد از ظاهر شدن نتایج روی گزینه Command Prompt کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را بزنید تا خط فرمان در حالت مدیر اجرا شود. بعد از باز شدن پنجره سیاه خط فرمان عبارت ipconfig /flushdns را تایپ و Enter را بزنید.

بعد از این با نگه داشتن کلید ویندوز روی صفحه کلید و زدن کلید R، پنجره Run را باز و عبارت ncpa.cpl را در آن تایپ کنید تا مستقیما و بدون نیاز به باز کردن کنترل پنل وارد بخش اتصالات شبکه شوید.

زمانی که کاربر وارد مرکز اتصالات شبکه شود، DNS به صورت خودکار به روز می‌ شود. هر چند کاربر ابتدا باید آداپتور شبکه خود را شناسایی کنید (همان آداپتوری که فعال بوده و سیستم از طریق آن به اینترنت متصل می شود). بعد از شناسایی آداپتور روی آن کلیک راست کرده و گزینه Properties را بزنید. در پنجره باز شده گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را کلیک و مجددا دکمه Properties را بزنید.

در آخر به قسمت use the following dns server addresses رفته و در بخش Preferred DNS Serve، عبارت ۸٫۸٫۸٫۸ و در بخش Alternate DNS Server هم عبارت ۸٫۸٫۴٫۴ را تایپ نمایید. روی OK کلیک و سیستم را از نو راه اندازی نمایید تا تغییرات اعمال و مشکل برطرف شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *