مروری بر آمار فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام؛ ۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون بازدید از کانال های فارسی

مروری بر آمار فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام؛ ۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون بازدید از کانال های فارسی
  • 1396/9/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هر بار که آماری از یک نهاد در باب فعالیت ایرانی ها در تلگرام منتشر می شود، خود من به شخصه برایم این پرسش پیش می آید که به راستی علت یا علل اصلی استقبال ایرانیان از تلگرام چیست؟

گویا آی تی – به تازگی نیز مرکز ملی فضای مجازی یک آمار منتشر کرده که بر طبق این آمار در هر روز حدود ۲ میلیارد بار از کانال های فارسی بازدید می شود! طبق همین آمار، در دوم آذرماه امسال، یعنی همین چند روز پیش، ۶۷۸ هزار و ۲۵۷ کانال فارسی در تلگرام ثبت شده است. این در حالی است که ۹ روز پیش، تعداد کانال ها ۶۷۰ هزار و ۳۹۸ عدد بود و این یعنی در همین ۹ روز حدود ۸ هزار کانال جدید ایجاد شده است. لازم به ذکر است که از میان این ۶۷۸ هزار کانال، صرفاً ۲۲۸ هزار و ۳۰۹ کانال، مطالبشان را به روز رسانی می کنند و ما بقی غیر فعال شده اند.
آمار جالب دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، در هر روز بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پست در تلگرام ایرانیان مورد انتشار قرار می گیرد، که به طور میانگین سهم هر کانال ۱۱٫۵ پست در هر روز است.
آنگونه که مرکز ملی فضای مجازی می گوید، تنها در یک روز، یعنی در روز دوم آذر ماه امسال، ۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۷۹۷ هزار بازدید از کانال های فارسی زبان شده است و واقعاً از هر نظر که به این رقم نگاه کنیم رقم بسیار زیاد و قابل توجهی است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *