طریقه تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

طریقه تشخیص شارژر اصلی از تقلبی
  • 1396/9/5
  • زهرا معبودی
  • 0

تجهیزات جانبی گوشی‌های هوشمند دارای بازار پر رونقی است که بسیاری از افراد و شرکت‌ها را برای حضور در آن وسوسه می‌کند. اما مطمئناً تولید کننده هایی نیز وجود دارند که بجای تولید اجناس اصل و باکیفیت، به تولید اجناس تقلبی روی می‌آورند. گویا آی تی: در همین رابطه گزارش‌های مختلفی وجود دارد که لوازم جانبی تقلبی تلفن‌های اپل به صورت گسترده در بازار بفروش می‌رسد و چندی پیش نیز در خبرها به این موضوع اشاره شده بود که بیش از ۸۹ درصد از لوازم جانبی این برند که در سایت آمازون بفروش می‌رسد اصل نیست.  شرکت اپل با انتشار این خبر عنوان کرد که این لوازم توسط شرکت‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شوند که هیچکدام مورد تایید این شرکت نیستد و همچنین این هشدار را داد که این لوازم که شامل کابل، شارژر و آداپتور می‌شوند خطرآفرین بوده و می‌توانند منجر به آتش سوزی و برق گرفتگی شوند.

شارژر اصلی و تقلبی

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم درصد زیادی از لوازم جانبی موجود در بازار تقلبی‌ست بنابراین طریقه تشخیص اجناس اصل از اجناس تقلبی می‌تواند در موارد زیادی به کمک شما آمده و از خطرات احتمالی آن‌ها در آینده جلوگیری کند.

روش‌های مختلفی برای تشخیص شارژر اصل اپل از شارژرهای تقلبی وجود دارد که در اینجا قصد داریم به چند مورد آن اشاره کنیم :

 

بررسی محل اتصال لایتنینگ

سمت راست لایتنینگ قلابی – سمت چپ لایتنینگ اصلی

شارژر اصلی و تقلبی

با توجه به صحبت‌ها و راهنمایی‌های شرکت اپل در این مورد، لایتنینگ اصلی دارای چند ویژگی بارز است : اول اینکه رنگ این اتصال خاکستری رنگ و یا بصورت متالیک است در صورتی که لایتنینگ‌های تقلبی دارای رنگ‌های مختلفی هستند که با دستگاه همخوانی ندارد. مورد بعدی اینکه لایتنینگ اصلی بصورت یک تکه و با عرض ۷٫۷ میلی متر ساخته شده است، در صورتیکه لایتنینگ‌های جعلی در مواردی از به هم چسباندن چند تکه‌ی کوچکتر ساخته شده و در عرض‌های مختلفی نیز در بازار موجود است. با دقت در این موارد می‌توانید از خرید جنس بی کیفیت و قلابی اجتناب کنید.

 

توجه به نوشته‌های چاپ شده بر روی کابل

شارژر اصلی و تقلبی

برای تشخیص کابل اصل از کابل تقلبی و غیراستاندارد نیز می‌توانید از این روش استفاده نمایید. برای اینکار باید به نوشته‌های روی کابل و نحوه بسته‌بندی دقت کنید. در مورد کابل شرکت اپل این توضیح را داده که کابل لایتنینگ به یو اس بی این شرکت باید یکی از نوشته‌های زیر را در فاصله‌ی ۱۸ سانتی متری از سمت یو اس بی داشته باشد :

  • Assembled in China
  • Designed by Apple in California
  • Assembled in Vietnam
  • Industria Brasileira

و در پایان نیز باید یک سریال ۱۲ رقمی را نیز ببینید.

اما در مورد بسته بندی اپل این توضیح را ارئه داده که بسته‌بندی‌های مورد تایید شرکت اپل دارای نوشته‌ی  Made for iPhone/iPod/iPad(MFi) بر روی بسته‌بندی هستند.

در این مقاله با دو روش که به شما کمک می‌کنند تا در حد امکان از خرید لوازم جانبی تقلبی اجتناب کنید آشنا شدید، اما اجازه دهید بهترین راه حل برای خرید اجناس اصل و باکیفیت را نیز به شما معرفی کنیم : خرید لوازم جانبی از فروشگاه‌های معتبر

همیشه سعی کنید تا لوازم جانبی مورد نیازتان را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید، زیرا این کار نگرانی شما در مورد اصل بودن یا نبودن اجناس را به حداقل می‌رساند. اگر در کشوری زندگی می‌کنید که به نمایندگی‌های اصلی شرکت اپل دسترسی دارید مطمئناً بهترین راه خرید از فروشگاه‌های این شرکت است. اما اگر به این نمایندگی‌ها دسترسی ندارید و قصد خرید از دیگر فروشگاه‌ها را دارید باید به قیمت این محصولات نیز دقت کنید. قیمت‌های بیش از حد پایین می‌تواند نشان دهنده‌ی مورد مشکوکی در مورد آن باشد. بنابراین در هنگام خرید به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد توجه نمایید تا علاوه بر دوری از خطرات احتمالی، از آسیب رسیدن به تلفن همراه‌تان نیز جلوگیری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *