استفاده از لیزر در ایمپلنت های جدید گوش

استفاده از لیزر در ایمپلنت های جدید گوش
  • 1396/9/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ایمپلنت جدیدی توسط پژوهشگران مرکز الکترونیک و میکروفناوری سوییس شاخته شده که تحریک اعصاب شنوایی را با استفاده از پالس های نوری انجام می دهد.
در تولید این ایمپلنت از یک فناوری با نام اپتوآکوستیک استفاده شده که سلول ها در آن به وسیله ی پالس های نوری تحریک می گردند.

گویا آی تی – ایمپلنت هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند با استفاده از مجموعه الکترود، مجموعه الکترودی که به طور مستقیم بر روی غشای گوش داخلی قرار می گیرد، سیگنال های الکتریکی را به گوش داخلی ارسال کنند و همچنین تحریک اعصاب شنوایی گوش داخلی را سبب شوند. در واقع این نوع ایملنت ها به راحتی موجب آسیب به گوش می شوند و همچنین به وسیله ی سیگنال های الکتریکی ای که در گوش ارسال می کنند می توانند دیگر اعصاب نزدیک به گوش را نیز تحریک نمایند. علت این که استفاده کنندگان از این ایمپلنت ها مدام از شنیدن صدای نویز گلایه دارند همین است.
اما در ایمپلنت هایی که به تازگی تولید شده اند در عوض آن که از پالس های الکتریکی استفاده شود از پالس های نوری استفاده شده است و به همین دلیل، صدای نویز به طور کامل از بین رفته.

تولید ایمپلنت های جدید به معنای آن نیست که می بایست ایمپلنت های پیشین دور انداخته شود. کارشناسان بر این عقیده اند که بهتر است از هر دو ایمپلنت به طور همزمان استفاده شود تا افزایش انعطاف پذیری سیستم کمک شنوایی را سبب شوند.
اکنون روند ساخت این فناوری تا حد زیادی به اتمام رسیده، فقط پژوهشگران در حال تلاش برای کاهش مصرف انرژی آن اند تا بتوانند موجب افزایبش طول عمر باتری شوند.
در آخر گفتنی است که روند تولید این فناوری، در واقع قسمتی از یک پروزه ی ۴ میلیون یورویی می باشد، پروژه ای که قسمتی از سرمایه ی آن را اتحادیه ی اروپا تأمین می کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *