آشنایی با چرخ ابداعی جدید ناسا

آشنایی با چرخ ابداعی جدید ناسا
  • 1396/9/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همواره از جمله انتقاداتی که به ناسا وارد شده این است که در حال طراحی چیزهایی است که یک بار طراحی شده اند. چرخ کاوشگرها نیز از این قاعده مستثنی نشده و ناسا سال های سال درصدد اختراع مجدد آن برآمده است.

گویا آی تی – احتمالاً می دانید که لاستیک های بادی،که می توانند بر روی زمین به خوبی فعالیت کنند، در ماه و مریخ کارآیی آنچنانی ندارند و در واقع این امر به سبب عدم کارآیی سیم کشی فولادیِ درون آن ها است. همچنین هیچ کس به طور دقیق از ویژگی های سطح ماه و مریخ آگاهی ندارد. سبب همین است که ناسا در طی این همه سال مشغول تولید انواع لاستیک ها برای کاوشگرهای خود به وسیله ی شیوه های متفاوت بوده است.
چرخ ابداعی جدید ناسا
در حال حاضر، ناسا لاستیک هایی تولید کرده که از سیم آلیاژ نیکل و تیتانیوم در درون آن ها استفاده شده. این لاستیک ها می توانند پس از عبور از ناهمواری ها، به شکل اولیه ی خود بازگردند. همچنین به سبب طراحی خاص خود قادر به حمل بارهای بسیار سنگین هستند. افزون بر این، عمری طولانی دارند و نیز می توانند در سرعت های زیاد کارکرد خوبی داشته باشند.
در آخر ذکر این نکته لازم می نماید که این لاستیک های تولیدیِ ناسا قرار است برای کاوشگرهای سرنشین دار نیز مورد استفاده واقع شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *