ماجرای صحت یا عدم صحت تصاویر مربوط به فرود آپولو ۱۷ بر روی کره ی ماه

ماجرای صحت یا عدم صحت تصاویر مربوط به فرود آپولو ۱۷ بر روی کره ی ماه
  • 1396/9/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سال ها پیش گفته شد که ادعای آمریکا مبنی بر سفر انسان به کره ی ماه دروغ است و جالب آن که هنوز هم که هنوز است کم نیستند کسانی که سفر انسان به کره ی ماه را دروغ می دانند. به تازگی نیز یک کاربر یوتیوب ادعا کرده که عکس ها و فیلم هایی که برای تأیید سفر آپولو ۱۷ به کره ی ماه انتشار داده شده، خود نشان از آن دارند که ادعای آمریکا در مورد این سفر دروغ است.

گویا آی تی – این کاربر بر این عقیده است که فردی که در تصویر مربوط به فرود آپولو ۱۷ به ماه دیده می شود تنها یک کت ساده به تن دارد و نه لباس فضا نوردی. ادعای دیگرِ این کاربر این است که نمی بایست پرچمی که در تصویر وجود دارد با باد تکان بخورد چرا که در ماه چنین اتفاقی نمی تواند رخ دهد.

پیش از این نیز کسانی که مخالف سفر به ماه هستند گفته بودند که آن سنگ هایی که به نام سنگ های کره ی ماه به ما نشان داده شد، در واقع سنگ های کره ی ماه نبودند بلکه سنگ های قطب جنوب بودند. البته که بعدها آزمایش ها نشان دادند که این ادعا غلط است و این سنگ ها مربوط به قطب جنوب نیستند.
در آخر ذکر این نکته لازم می نماید که این آپولو ۱۷ نیست که برای نخستین بار به ماه سفر کرده، بلکه آپولو ۱۱ و نیل آرمسترانگ و باز آلدرین نخستین کسانی بودند که بر روی ماه گام نهادند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *