آموزش ضبط ممتد صدا در تلگرام و واتس اپ بدون دخالت دست

آموزش ضبط ممتد صدا در تلگرام و واتس اپ بدون دخالت دست
  • 1396/9/8
  • زهرا معبودی
  • 0

برنامه واتس اپ و برنامه تلگرام یکی از مهم ترین ابزارهایی هستند که کاربران از آن ها برای ارتباطات مجازی مورد استفاده قرار می دهند. یکی از مهم ترین بخش ها این ابزار های ارتباطی، امکان ارسال و دریافت پیام صوتی یا اصطلاحا وویس مسیج می باشد. 

گویا آی تی: فرض کنید که می خواهید از این ابزارها برای ضبط صدا استفاده کنید. مسلما نگهداشتن دست بر روی ابزار ضبط یا همان میکروفون، برای مدت طولانی بسیار آزار دهنده است.

این روش البته ریسک پذیر است. چرا که ممکن است در وسط ضبط کردن صدا، دست از روی موقعیت مشخص بلغزد و موجب شود که یا پیام نیمه کاره به طرف مقابل ارسال شود یا اینکه، مشکلات دیگری ایجاد شود.

در اخرین بروز رسانی هایی که برای واتس اپ و تلگرام صورت گرفته کاربر این فرصت را دارد که بتواند به کمک یک کار اضافی بر روی میکروفون، آن را به حالت ضبط ممتد فراخوانی کند و بدین صورت موجب شود که دقایق طولانی بدون نگرانی از خراب شدن پروسه ضبط عملیات مورد نظر را انجام دهد.

record-voice-messages-in-hands-free-mode-on-whatsapp

روش این کار برای هر دو نرم افزار یکسان است بنابراین ما این موضوع را برای واتس اپ ادامه می دهیم. همین ترفند را اگر بر روی تلگرام پیاده کنید به راحتی می توانید از ضبط ممتد بدون دخالت دست بهره مند شوید.

برای انجام این کار، وارد نرم افزار خود واتس اپ / تلگرام شوید و بدین صورت، وارد بخش چت انفرادی یا گروهی شوید که می خواهید برای مخاطب مورد نظر پیام ارسال کنید ( پیام صوتی ).

قطعا در کنار باکس نوشتاری، یک آیکون یا دکمه میکروفون مشاهده می کنید.

اگر بر روی این گزینه لمس کنید، متوجه می شوید که فرآیند ضبط صدا شروع می شود و شما تنها می توانید با نگهداشتن دست پیام خود را ذخیره کنید.

اما اگر در همین حالت، روی میکروفنی که انگشت خود را قرار داده اید، به سمت بالا سوایپ کنید ( یعنی انگشت خود را به بالا بکشید ) می توانید به راحتی میکروفون در حالت ضبط را قفل کنید و صدا را ضبط کنید.

قفل کردن موجب می شود که یک آیکون ساده را در سمت راست و در بالای محل ضبط مشاهده کنید:

همانطور که وضعیت در حالت قفل است شما می توانید روی بخش مرکزی نوشتاری ضربه بزنید و بکشید تا پیام صوتی کنسل شود.

بدین صورت می توانید به راحتی صدا را به مدت طولانی ضبط و ارسال کنید. من بدین طریق توانستم یک پیام ۳۰ دقیقه ای را به راحتی در تلگرام ضبط کنم.

دقت کنید که این بخش از تلگرام، یک تفاوت ویژه دارد. زمانی که می خواهید صدا ضبط کنید، باید یک تماس طولانی بر روی علامت میکروفون داشته باشید چرا که اگر بخواهید یک لمس ساده کوتاه داشته باشید، حالت ضبط مسیج به حالت ویدیو مسیج تغییر می کند و شما بدین صورت بجای ضبط صدا با ضبط فیلم مواجه خواهید شد.

بنابراین هنگام ارسال پیام نهایت دقت را داشته باشید.

دقت کنید که برای استفاده از این حالت در نرم افزارهای یاد شده، لازم نیست که گوشی شما روت شده باشد یا اینکه درگیر ابزارهای اضافی شوید. کافی است از طریق مارکت های داخلی و خارجی، هر کدام که راحت تر هستید، نرم افزار خود را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید و بعد از قابلیت های یاد شده استفاده کنید.

 

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *