سه روش ساده برای رفع خطاهای قلم سرفیس

سه روش ساده برای رفع خطاهای قلم سرفیس
  • 1396/9/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

قلمهای سرفیس از لوازم جانبی لپ تاپ ها و تبلتهای مایکروسافت هستند که این امکان را فراهم می‌سازند تا همانطور که روی کاغذ می‌نویسید یا طراحی می‌کنید، روی دستگاه مایکروسافتی خود نیز بنویسید و طراحی کنید. با این حال سرفیس پن نیز مثل تمام ابزارهای الکترونیکی، هر ازگاهی دچار مشکل می‌شود و به درستی کار نمی‌کند و اگر شما هم از آن استفاده می‌کنید، احتمالاً با مشکلات گاه و بیگاه آن آشنا هستید.

پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا روشهای کارآمد و در عین حال ساده ای را به شما معرفی کنیم که تا حد زیادی مشکلات معمول را مرتفع می‌سازد.

۱- استفاده از نرم افزار Reimage Plus

گاهی اوقات مشکلات سرفیس پن ناشی از درایور است و شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار، ضمن اسکن سایر درایورها، درایور مربوط به سرفیس پن را نیز اصلاح و یا به روزرسانی کنید، همچنین خطاهای معمول هنگام نصب نیز برطرف خواهند شد. برای به روزرسانی خودکار درایورها، می‌توانید از نسخه رایگان آن و یا Pro Reimage Plus استفاده کنید:
پس از دانلود و نصب، گزینه scan now را انتخاب کنید و در صورتی که از نسخه رایگان استفاده می‌کنید، آیکون update را انتخاب کرده تا بارگیری خودکار و نصب درایور مناسب انجام شود. اما در صورت استفاده از نسخه Pro گزینه update all را انتخاب کنید.
پس از طی مراحل بالا لازم است سرفیس پن را مجدداً راه اندازی کرده تا درایور جدید را به طور کامل اجرا کند.

۲- تجدید اتصال بلوتوث

احتمالاً از نحوه اتصال سرفیس پن به تبلت خود به وسیله بلوتوث مطلع هستید. اگر از کاربران ویندوز ۸٫۱ هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:
Setting>>change PC setting>>Bluetooth
و در صورتی که از کاربران ویندوز ۱۰ هستید این مراحل را دنبال کنید:
Setting>>Bluetooth & other devices>>surface pen>>remove device
سپس دکمه بالایی سرفیس پن را به مدت ۷ ثانیه فشار داده و تا روشن شدن چراغ سبز در وسط فلش، آن را نگه دارید. پس از طی مراحل فوق، سرفیس پن دوباره در زیر بلوتوث ظاهر خواهد شد و در نهایت pair را انتخاب کنید.

۳- باتری سرفیس پن را تعویض کنید

اگر با وجود انجام راه حلهای یک و دو باز هم مشکل برطرف نشد، پیشنهاد میکنیم باتری فعلی آن را با یک باتری جدید عوض کنید. البته همانطور که می‌دانید بهترین باتری برای سرفیس پن باتری AAAA است بنابراین توصیه می‌شود حتماً از این نوع باتری استفاده کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *