راهنمای تنظیمات صدای ویندوز به صورت Mono

راهنمای تنظیمات صدای ویندوز به صورت Mono
  • 1396/9/11
  • زهرا معبودی
  • 0

به طور کلی، دو نوع حالت صوتی برای دیوایس ها ارائه شده که به مونو و استریو مشهور است. در حالت استریو در هر کدام از بلند گو ها صدا های مختلفی ارائه می شود که شما آن ها را به طور مجموع و در کنار هم، خواهید شنید اما اگر بخواهید فقط از یک بلند گو استفاده کنید، کافی است که تنظیمات را به حالت مونو ببرید تا تمام خروجی ها از یک بلند گو صورت بگیرد.

گویا آی تی: پیش از این در بخش آموزش ترکیب صدای اسپیکرها یا تبدیل استریو به Mono در اندروید به این موضوع پرداختیم تا اندرویدی ها بتوانند از این قابلیت در اندروید و موبایل خود استفاده کنند اما کاربران ویندوزی، نیز از این موضوع مستثنی نیستند و می توانند تنظیمات را به صورت مونو انجام دهند.

بدین منظور ما انجام این تنظیمات را برای ویندوز های مختلف در زیر ارائه داده ایم.

make-your-windows-10-pc-use-mono-audio-so-you-can-wear-one-earbud

ویندوز ۱۰

این قابلیت در ویندوز ۱۰ مثل اندروید و ios  در منوی تنظیمات قرار گرفته است. برای این منظور می توانید در باکس جستجو settings را جستجو کنید تا این اپلیکیشن را پیدا کنید.

Ease of Access

زمانی که تنظیمات را پیدا کردید و روی ان کلیک کردید در پنجره باز شده روی  Ease of Access کلیک کنید.

Ease of Access

با انجام این کار در ساید بار گزینه Other options را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید. کمی به پایین بیایید تا آپشن Audio را مشاهده کنید. در این بخش گزینه Mono audio را مشاهده خواهید کرد.

Mono audio

در این حالت می توانید روی اسلاید کنار آن ضربه بزنید یا بکشید و آن را روشن یا on کنید. با این کار به راحتی می توانید صدای خروجی را مونو کنید و با یک هدست یک گوشی و یا با یک اسپیکر صدا ها را ادغام کرده و گوش کنید.

ویندوز ۷ و ۸

در ویندوز های قدیمی تر نظیر ویندوز ۷ به طور داخلی امکان مونو کردن بلند گو ها و خروجی های استریو وجود ندارد. به همین دلیل لازم است که از یک برنامه شخص ثالث برای رسیدن به این هدف استفاده کنید. بدین منظور کافی است که برنامه VoiceMeeter را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب کردن این برنامه یک بار ویندوز را ریستارت کنید و ادامه ماجرا برای تنظیمات را بدین گونه دنبال کنید:

زمانی که ویندوز راه اندازی شد، در بخش نوتیفی بار در سمت راست ویندوز روی آیکون ولوم کلیک راست کنید و از میان آپشن ها Playback Devices را انتخاب کنید:

Playback Devices

در پنجره باز شده روی VoiceMeeter کلیک کنید و گزینه Set as Default را برای دیوایس مورد نظر خود انتخاب کنید. این کار موجب می شود که تمامی صدا ها در ویندوز از طریق VoiceMeeter مدیریت شود.

VoiceMeeter

پس از این از طریق استارت منو VoiceMeeter را اجرا کنید.

VoiceMeeter

در این نرم افزار مطابق آن چه در عکس زیر مشاهده می کنید یک منو به نام Hardware Out وجود دارد. در این تب بر روی  A1 یا A2  کلیک کنید تا مشخص کنید که می خواهید از اسپیکر یا هدفون استفاده کنید. توجه کنید که حتما از WDM بجای  MME استفاده کرده باشید.

MME

در ادامه روی Mono کلیک کنید.

Mono

بدین صورت همه چیز به خوبی تنظیم می شود و شما می توانید به کمک یک نرم افزار ثانویه که بر روی ویندوز ۷ یا ۸ خود نصب می کنید صدای خروجی را به صورت مونو تنظیم کنید. دقت کنید که تنظیمات شما برای کدام دیوایس خروجی نظیر هدفون یا اسپیکر ایجاد شده است.

در این باره دیدگاه ها و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *