تایلند؛ بهترین مقصد برای سفری آرام در هیاهوی جشن‌های کریسمس

تایلند؛ بهترین مقصد برای سفری آرام در هیاهوی جشن‌های کریسمس
  • 1396/9/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

 

در پاییز رنگارنگ سراسر دنیا، نقطه‌ای از زمین سبز و جذاب است آنچنان که به جای فصل زرد و نارنجی پاییز شما سبزی و تازگی دلپذیر بهار را تجربه می‌کنید؛ اینجا سرزمین تایلند است. دنیایی سرشار از زیبایی‌های طبیعی و شگفتی‌های ساخته‌ی دست بشر.

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان برای ثبت تجربه‌ای بی‌نظیر در این سرزمین به شما پیشنهاد می‌دهد که پاییز امسال را با تور تایلند در دنیایی سراسر شگفتی خاطره کنید. هیچ نگران نباشید، اگر از همین الان نمی‌توانید برای این سفر برنامه‌ریزی کنید، در هر زمان که این فرصت فراهم شد، شما می‌توانید مسافر تور لحظه آخری تایلند شوید و از این سفر لذت ببرید.

 

جشن سال نو کنار زیبایی معبدها

اگر در همین چند روز آینده تصمیم به سفر بگیرید، تقریبا یکی از بی‌تکرارترین سفرهای خود را در پاییز انجام داده‌اید. در این فرصت که روزها به جشن سال‌ نوی میلادی و جشن‌های کریسمس نزدیک می‌شویم، جاذبه‌های گردشگری هریک زیباتر از قبل و دیدنی‌تر از همیشه می‌شوند.

در بین کشورهای توریستی جهان که در ایام کریسمس حال و هوای خاصی دارند، تایلند تنها کشوری است که به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و مطلوب در این زمان از سال می‌تواند به خودش می‌بالد. در ایام کریسمس که به تایلند پا بگذارید تمام شهرهای توریستی این کشور مانند بانکوک که شهر گالری‌های جذاب و دیدنی است همه حال و هوای سال نو را به خود می‌گیرند و با نورهای رنگی و درخت‌های کاج آذین‌بندی می‌شوند.

 

 

بانکوک اولین شهری است که با آن وارد می‌شوید، اینجا دنیای معماری و هنر شگفت‌انگیز و معبدهای دیدنی است. معبد وات آرون بر کرانه‌ی رود چائو فرایا قرار دارد و نام خود را از خدای هندو آرونا گرفته است. آرونا خدایی است که به صورت اشعه‌های خورشید در حال طلوع نمود پیدا می‌کند و توصیف می‌شود. این معبد به معبد سپیده‌دم نیز معروف است، چرا که بازتابش نور خورشید در اول صبح از سطح آن، تصویر با شکوهش را روی رود چائو می‌اندازد. قدمت این معبد به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد اما شکل امروزینش را از قرن نوزدهم و زمان شاه رامای دوم به خود گرفته است. این معبد در جاده‌ی دوئم ۱۵۸ بانکوک قرار دارد.

 

بانکوک؛ خانه‌ی هنرمندان و هنر مدرن و سنتی

این شهر سراسر هنر و زیبایی ، گالری و موزه‌های دیدنی دارد که شاید روزها فرصت شما را برای دیدن همه آن بگیرد. اما بد نیست به مشهورترین آنها سر بزنید و از هم‌نشینی هنر مدرن و سنتی لذت ببرید. به شما پیشنهاد  می‌کنیم که موزه و خانه جیم تامسون یکی از هنرمندان خاص و مرموز دنیای هنر را ببینید. او در جریان جنگ جهانی دوم، مامور امنیتی سازماز سیا بود و بعد از اتمام جنگ و مدت خدمتش به بانکوک نقل مکان کرد و در آنجا ماند. او البته در سال ۱۹۶۷ به مالزی رفت و بعد از پیاده‌روی در یکی از خیابان‌ها دیگر دیده نشد!

به گزارش ویرلن؛ با توجه به کارهایی که در جنگ انجام داده و کارهای ضدآمریکایی‌اش، دلایل زیادی برای ناپدید شدنش وجود داشته است. او زمان برگشت به تایلند، عاشق صنایع ابریشم بود و سعی در احیای صنایع دستی در بانکوک داشت و خیلی زود با توجه به کارهایی که انجام داد در جهان به شهرت رسید.

 

او که در گذشته هم معماری زبردست بود خانه‌ای خاص با معماری متفاوت ساخت و تجهیزات و آثار هنری زیادی از سراسر جهان خرید و در آنجا نگهداری می‌کرد. او مردی خرافاتی بود و بسیاری از اتاق‌های این خانه تفکیک شده از هم ساخته شده‌اند. به طور کلی رفتن به این موزه‌ی خاص شما را با دنیای عجیب تامسون آشنا می‌کند. معماری خاص و سراسر سبز و پر از گل، آثار هنری متعدد از هنرمندان جهانی و البته تجهیزات مرتبط با صنایع دستی تایلند. این‌ها را بگذارید کنار راز و رمز زندگی تامسون تا مطمئن باشید با یک تجربه فوق‌العاده از این مکان خارج خواهید شد.

 

پوکت؛ سرزمین رویایی برای سفرهای رومانتیک

حالا اگر بانکوک را با حجمی از معماری و ساخته‌های شگفت‌انگیز دست بشر ترک می‌کنید می‌توانید با تور پوکت به سرزمینی سرشار از زیبایی‌ها برسید. در اینجا زمین به آسمان و آسمان به جنگل گره خورده است. سبز آبی بی‌نظیری که شاید تصویر غیرقابل باوری چون بهشت را به ذهن می‌رساند و شما را سرشار از آرامش و آسایش می‌کند. به همین دلیل اینجا را یکی از بهترین مسیرها برای سفرهای رمانیتک و مناسب برای ماه‌عسل معرفی می‌کند. اما همین که به پوکت رسیدید، به سراغ قایق‌های اجاره‌ای آن منطقه بروید و حتما به جزایر دیدنی و قشنگ اطراف پوکت سر بزنید.

 

 

جزیره‌های پارک ملی پاننکوای بیشتر به عنوان پارک ملی پاننکوای شناخته می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری این جزایر مانند کوه تاپو، کوه پینگ‌کان، کوه ماجو و جزیره‌ی پانیی از معروف‌ترین جاذبه‌های این پارک ملی هستند.

 

پاتایا؛ شهر فستیوال‌ها و جشن‌ها

با تور پاتایا  قدم به دنیایی پر از زیبایی طبیعی و دیدنی‌های زمینی بگذارید. اینجا را شهر فستیوال‌ها و جشن‌ها می‌دانند. شما در هر فصل، اصلا در هر ساعت وروزی که در این شهر قدم بزنید به یک فستیوال جذاب و دیدنی برمی‌خورید. امکان دارد در زمان سفرتان به اینجا به کارناوال پاتایا برسید. در این زمان، کارناوال‌های مختلفی در طول سال در شهرهای مختلف تایلند برگزار می‌شود اما هر کدام شکل و شمایل خاص به خود را دارد. کارناوال پاتایا در ماه فوریه و در جاده‌ی کنار ساحل جومتین برگزار می‌کند. در این مراسم جدا از برگزاری مراسم جشن و پایکوبی و آواز، کنسرت‌های موسیقی و راهپیمایی‌های مختلف گروه‌ها، مراسم‌هایی هم برای نشان داد پیشینه و آداب و رسوم مردم پاتایا نیز وجود دارد. از مهم‌ترین مراسم این روز آتش‌بازی با شکوه آن و البته انتخاب دختر شایسته پاتایا است.

 

حالا اما فرصتی به خود بدهید و حتما طعم غذاهای خوشمزه‌ی تایلندی را بچشید. فراموش نکنید که شما قدم به دنیای طعم‌های ناشناخته‌ی  گذاشته‌اید!

شاید بد نباشد طعم کای مِد ما موآنگ را امتحان کنید. این غذا با توجه به ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها در نگاه اول شاید خیلی عجیب و غریب باشد اما وقتی آن را امتحان می‌کنیم مزه‌اش زیاد از زبان ما دور نیست. در این غذا انواع مغزهای آجیل مانند پسته و بادام و فندوق و گردو با گوشت مرغ و پیاز تفت داده می‌شوند و بعد به آنها هویج و پیازچه و فلفل و سس سویا اضافه می‌شود تا در ترکیب با هم یک طعم منحصر به فرد پیدا کنند. قدیمی‌های تایلند این غذا را با عسل میل می‌کنند.

 

مزرعه‌ی فیل‌ها؛ یک‌روز زندگی با غول‌های دوست‌داشتنی

اگر این برنامه‌ها خاطره‌ی سفر خوشتان به این سرزمین را کامل کرده، بد نیست فرصتی منحصر به فرد را هم به فرزندانتان بدهید تا با دنیای فیل‌های تایلند از نزدیک روبه‌رو شوند. فیل‌ها موجودات فوق‌العاده مهربان و خون‌گرمی هستند که اگر در عمرتان این شانس را داشته باشید که یک بار آنها را از نزدیک ببینید حتما به صحت این حرف شهادت می‌دهید. موجوداتی که بر خلاف قد و هیکل بزرگ و ترسناک‌شان، قلبی کوچک و بازیگوش دارند.

 

 

شما می‌توانید با فرزندانتان به مزرعه‌ی فیل‌های پاتارا سرزمینی که متعلق به زن و شوهری تایلندی است که در سال ۲۰۰۱ آن را برای محافظت از فیل‌ها افتتاح کرده‌اند،بروید. در این مزرعه فیل‌ها از گزند آدم‌ها در امنیت کامل‌اند و هرچه هزینه‌ی ورودی از بازدید کنندگان گرفته می‌شود، صرف رسیدگی به آنها می‌شود. بعد از آنکه فیل‌ها را دیدید و ترس‌تان از آنها ریخت مسئولان این مزرعه شما را به نزدیکی آنها می‌برند و باب دوستی‌تان را باز می‌کنند. در این مرحله شما باید غذای فیل‌ها را در دهانشان بگذارید تا ببینید چطور به شما اعتماد می‌کنند و دوست‌تان می‌شوند. فیل‌ها وقتی صبحانه‌شان را از دست شما خوردند آنقدر باهاتان دوست می‌شوند که اجازه می‌دهند فیل‌سواری را تجربه کنید.

 

تجربه‌هایی که شما در سفر به تایلند به خاطر می‌سپارید آنقدر منحصر به فرد و بکر هست که شاید برای تکرار آن حتما بار دیگر باید به این سرزمین سفرکنید. جذابیت‌ها ودیدنی‌های شگفت‌انگیز این سرزمین سالانه بسیاری گردشگر را به سوی خود جلب می‌کند. برای همین هم بسیاری از ایرانی‌های تعطیلات مناسب عید را برای سفر با تور تایلند نورورز ۹۷ برنامه‌ریزی می‌کند که سال جدید را با خاطراتی متفاوت از همیشه شروع کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *