مقایسه گلکسی اس ۸ با آنر ۹

مقایسه گلکسی اس ۸ با آنر ۹
  • 1396/9/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همانطور که می دانید دو گوشی گلکسی اس ۸ و آنر ۹ مدتی است که روانه بازار شده اند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به این دو گوشی و مقایسه آن ها با هم داشته باشیم.

سیستم عامل و رابط کاربری

 


هر دو گوشی به سیستم عامل اندروید ۷ نوقا مجهز شده اند، اما سامسونگ از رابط کاربری نسل جدید Tochwiz استفاده می کند در حالی که آنر از EMUI 5.1 بهره می برد. رابط کاربری سامسونگ که با نام Samsung Experience نیز شناخته می شود با وجود تلاش های سامسونگ مبنی بر روانی در اجرا، هنوز با مشکلاتی در زمینه کندی دست و پنجه نرم می کند این در حالی است که رابط کاربری انر۹ خیلی سریع تر و روان تر کار می کند. رابط کاربری آنر۹ بصورت پیش فرض App Drawer را ندارد و باید آن را بصورت جداگانه فعال کنید.

 

طراحی و نمایشگر

 

جنس بدنه آنر۹ از شیشه و فلز با حاشیه های بسیار کم و جنس بدنه اس ۸ از شیشه و آلومینیوم و نمایشگر بدون حاشیه است. هر دو گوشی تنوع رنگی بالایی دارند. اما قاب پشتی آنر۹ با طراحی اختصاصی و ترکیب ۱۳ لایه شیشه زیبایی دو چندانی به گوشی داده است. از نظر طراحی بخش جلویی اما نمایشگر بی نهایت سامسونگ به شکل عجیبی زیباتر جلوه می کند. ضمن اینکه نمایشگر همیشه روشن سامسونگ باعث دوچندان شدن این زیبایی شده است.
سامسونگ گلکسی اس ۸ دارای گواهی IP68 است که در واقع آن را کاملا در برابر آب های شیرین مقاوم می‌کند و در شرایط جوی نامناسب همراه شما خواهد بود.
نمایشگر سامسونگ از نوع QHD+ است در حالی که نمایشگر انر۹ دارای رزولوشن FULL HD است که از این نظر نیز سامسونگ یک گام جلوتر است.

 

عملکرد

آنر ۹ از پردازنده ساخت شرکت HiSilicon به نام Kirin 960 بهره می برد. اس ۸ اما از اگزینوس ۸۸۹۵ ساخت شرکت سامسونگ استفاده می کند. ۶ گیگابایت رم آنر۹ و ۴ گیگابایت رم اس ۸ را همراهی می کند. اما حقیقت این است که هر دو گوشی دارای قدرت پردازشی بسیار بالایی هستند و در سنگین ترین کارهای نرم افزاری کاربر را همراهی می کنند. با هر دو گوشی به اسانی بازی کنید و فعالیت های مالتی تسکینگ انجام دهید. هر دو گوشی در سخت ترین شرایط همراه شما خواهند بود.
هر دو گوشی دارای نسخه های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی هستند و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه خارجی را پشتیبانی می کنند.

 

دوربین

 


شاید برایتان جالب باشد که بدانید نشنال جئوگرافی دوربین انر۹ را به عنوان یکی از بهترین نمونه های مناسب به جای یک دوربین حرفه ای برای عکاسان معرفی می کند. قابلیت های منحصربفرد این دوربین دوگانه، توانایی به چالش کشیدن هر دوربینی حتی دوربین بی نظیر اس ۸ را دارد. قابلیت ثبت تصاویر در حالت Wide Aperture امکان Flow و Focus و تغییر آن در هر زمانی را برای کاربر فراهم می کند. سنسور ۱۲ + ۲۰ مگاپیکسلی آنر۹ به راحتی دوربین اس ۸ را شکست می دهد. زوم دو برابری بدون این که ذره ای افت کیفیت در تصویر بوجود آید از مزایای این دوربین است. همچنین قابلیت زیباسازی چهره و عکاسی پرتره نیز در این دوربین گنجانده شده است. امکان ساخت مدل سه بعدی از چهره نیز یکی دیگر از امکانات این گوشی دوست داشتنی است که اس۸ فاقد آن است.

باتری

هرچند در نمونه ای که ما مورد مقایسه قرار دادیم، اس ۸+ در اختیارمان بود که به باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری مجهز شده، اما اس۸ معمولی تنها دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر است. باتری آنر۹ نیز از نوع ۳۲۰۰ میلی آمپری است که به نظر حداقل حدود ۲۰ ساعت بصورت مداوم کاربر را همراهی می کند و خیلی تفاوتی با اس ۸ ندارد.
هر دو باتری از نوع لیتیوم یونی هستند و قابلیت جداسازی از دستگاه را ندارند.
نوع شارژر هر دو گوشی از نوع USB TYPE-C است و هر دو از قابلیت شارژ سریع بهره می برند.

 

کیفیت صدا و مکالمه

 


آنر۹ با استفاده از یک میکروفن اختصاصی صدای کاربر را در هنگام مکالمه تقویت کرده و صدای همهمه و شلوغی را به شدت کاهش می دهد. همچنین این گوشی توسط رینر میلارد برای شینیدن موسیقی تنظیم شده و از فناوری های فای بهره می برد و توانایی پردازش صداهای HD را دارا است. اما در مقابل S8 از این ویژگی ها پشتیبانی نمی کند و خروجی صدا یک صدای کاملا معمولی خواهد بود. اما در آنر۹ شما صدای مشابه به صدای اصلی و هنگام ضبط را می شنوید.

 

جمع بندی

در کل انتخاب این که کدام گوشی مناسب شما است، با خود کاربر است چرا که تاثیر نام برند در خرید افراد بی تاثیر نیست. با این حال در مدتی که از هر دو گوشی استفاده می کردیم کمتر با مشکلات مواجه شدیم. پس قضاوت با شما!

نام گوشی هواوی آنر ۹ گلکسی اس ۸
سیستم عامل اندروید ۷ نوقا اندروید ۷
رابط کاربری EMUI 5.1 TouchWiz UI (تاچ ویز)
ابعاد ۱۴۷٫۳ × ۷۰٫۹ × ۷٫۵ میلیمتر ۱۴۸٫۹در ۶۸٫۱ در ۸ میلیمتر
وزن ۱۵۵ گرم ۱۵۱ گرم
جنس بدنه شیشه و فلز شیشه الومینیوم
سایر قابلیتها دارای حسگر اثر انگشت،حسگر عنبیه ،مقاوم در برابر گرد وغبار وآب، و پشتیبانی از استاندارد IP68
نمایشگر
سایز ۵٫۱۵ اینچ ۵٫۸ اینچی
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
تراکم پیکسلی ۴۲۸ پیکسل در هر اینچ ۵۶۸ پیکسل در هر اینچ
نوع IPS LCD لمسی خازنی با ۱۶ میلیون رنگ Super AMOLED (سوپر آمولد) ،لمسی خازنی ، با ۱۶ میلیون رنگ
نسبت نمایشگر به بدنه ۷۰٫۰ درصد ۸۴٫۲ درصد
دوربین
دوربین اصلی دوربین دوگانه ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی ۱۲ مگاپیکسل
فلش فلش dual-LED LED
دیافراگم f/2.2 f/1.7
سایز سنسور دوربین ۱/۲٫۵”
اندازه پیکسل ۱٫۴ µm
فیلمبرداری رزولوشن ۲۱۶۰ پیکسلی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رزولوشن ۲۱۶۰ پیکسلی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اولترا اچ دی،
رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی با سرعت ۱۲۰فریم بر ثانیه فول اچ دی،
رزولوشن ۷۲۰ پیکسلی با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه،
قابلیت HDR، قابلیت ضبط دو ویدیو
سایر ویژگیهای دوربین فوکوس خودکار ،تشخیص فاز، زوم اپتیکال ۲X،تمرکز لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما تصویربرداری در حین فیلم برداری، مکالمه ی تصویری، HDR . ، پانوراما،تشخیص لبخند، فوکوس لمسی،فوکوس خودکار،تثبیت کننده نوری تصویری، اشتراک گذاری ویدئو
دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی ۸ مگاپیکسل
سخت افزار
چیپست کیرین ۹۶۰ اسنپدراگون ۸۳۵

اگزینوس ۸۸۹۵

پردازنده پردازنده هشت هسته ای (۴x2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 و ۴x1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53) هشت هسته ای (چهار هسته با فرکانس ۲٫۴۵ گیگاهرتز و چهار هسته با ۱٫۹ گیگاهرتز
پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP8 آدرنو ۵۴۰
رم ۴ و ۶ گیگابایت رم ۴ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت
حافظه خارجی میکرو اس دی تا ۲۵۶ گیگابایت میکرو اس دی تا ۲۵۶ گیگابایت
باتری
نوع باتری یون لیتیوم لیتیوم یونی
ظرفیت باتری ۳۲۰۰ میلی امپر بر ساعت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
قابلیت جدا شدن غیر قابل جایجایی غیر قابل جابجایی
ارتباطات
بلوتوث ۴٫۲, A2DP, LE v4.2, A2DP, LE, aptX
GPS A-GPS, GLONASS, BDS Yes, with A-GPS, GLONASS, BDS
NFC  دارد  دارد
USB Type-C 1.0 reversible connector v3.1, Type-C 1.0 reversible connector
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
سایر ویژگیها
سنسورها اثر انگشت (جلو سوار)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما،فشار سنج، ضربان قلب
پیام رسانی SMS(threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM SMS(threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM
رنگ طلایی، خاکستری، آبی مشکی ، سفید ، طلایی ، نقره ی و صورتی
زمان رونمایی  خرداد ۱۳۹۶  فروردین ۱۳۹۶
تکنولوژِی مرورگر HTML5 HTML5
بلندگو  حذف نویز با میکروفون اختصاصی، ویرایش عکس ،ویدئو، و اسناد-پشتیبانی از mp4 و mp3  ویرایش عکس ، ویدئو، واسناد-پشتیبانی از mp4 و mp3-حذف نویز صدا با میکروفن اختصاصی-۱۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری،پشتیبانی از ANT-شارژ بیسیم-و ۶۰ % شارژ در ۳۰ دقیق
 
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *