حل مشکل غیرفعال شدن وای فای بعد از به روزرسانی ویندوز ۱۰

  • 1396/9/25
  • رقیه کُرد
  • 1

انتشار بسته به روزرسانی Creators Update برای ویندوز ۱۰ بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ را خوشحال کرد. این بسته بسیاری از قابلیت های ویندوز ۱۰ را بهبود بخشید و ویژگی های جدیدی هم به سیسم عامل اضافه کرد.

گویا آی تی – متاسفانه بسیاری از کاربران بعد از نصب این بسته شاهد بروز نقص های ریز و درشتی در ویندوز ۱۰ بوده اند و حتی برخی از ویژگی های این سیستم عامل به طور کامل غیرفعال شده اند. در پاره ای از موارد وضعیت آن چنان بغرنج شده که کاربران ترجیح داده اند نسخه قبلی سیستم عامل را بازیابی کنند. در این میان یکی از مشکلات آزار دهنده بعد از نصب این بسته، غیرفعال شدن راه انداز وای فای است. یکی از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده در انجمن های آنلاین مایکروسافت این طور نوشته که بعد از نصب بسته Creators Update، راه اندازی وای فای کاملا غیرفعال شده و حتی بازنشانی تنظیمات آن هم کمکی به بهتر شدن وضعیت و حل مشکل نکرده است.

متن اظهارات کاربر مذکور:

”با استفاده از ابزار عیب یابی سخت افزارها در ویندوز سعی در حل مشکل داشتم اما افاقه نکرد… نتوانستم کاری پیش ببرم. پیشنهاد شد راه انداز سخت افزار وای فای را مجددا نصب کنم که البته به خاطر عدم دسترسی به اینترنت (به واسطه معیوب شدن قطعه بعد از نصب به روزرسانی) امکان انجام این کار میسر نبود.

چندین بار سیستم را از نو راه اندازی کردم… باز هم هیچ. دوبار تنظیمات وای فای را بازنشانی کردم باز هم هیچ. آیا واقعا هیچ راهکار دیگری غیر از بازیابی نگارش قبلی یعنی Anniversary Edition وجود ندارد؟“

طبق گفته های این کاربر (با نام کاربری Rick T_935) خلاص شدن از این مشکل آن چنان که به نظر می رسد ساده نیست. به نظر می رسد راهکارهای معمول نمی توانند کمکی به حل این مشکل کنند.

نحوه برطرف کردن مشکل راه انداز وای فای در ویندوز ۱۰

بسیاری از کاربران در انجمن مایکروسافت سعی کرده اند با پیشنهاد روش های مختلف به کاربر مذکور کمک کنند. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید ما هم پیشنهادهایی برای حل مشکل داریم.

در ابتدا بهتر است با مراجعه به Device Manager، آداپتور وای فای (معمولا محصول شرکت اینتل) را پیدا کنید و بعد از کلیک راست روی آن گزینه Uninstall را بزنید تا راه آن به طور کامل از سیستم پاک شود؛ بعد از این سیستم را از نو راه اندازی کنید.

۱- به روزرسانی دستی راه اندازهای وای فای

یکی از بهترین توصیه ها برای حل این مشکل نصب دستی جدیدترین نسخه راه انداز است.

در حال حاضر جدیدترین نگارش عرضه شده برای آداپتور وای فای AC 3165، نگارش ۲۰٫۱۰٫۲ است، پس در صورتی که از این نگارش استفاده نمی کنید بهتر است همین الان آن را نصب کنید. بسته به نگارش سیستم عامل یعنی ۳۲ یا ۶۴ بیتی آن، نگارش مناسب را از اینجا دانلود نمایید.

نکته: دقت نمایید که در صورت عرضه نگارش جدید در صفحه دانلود، یک متن زرد رنگی درج شده و شما از این موضوع خبردار خواهید شد، همانند تصویر زیر.

 

این فایل را با استفاده از یک فلش USB به کامپیوتر معیوب خود منتقل کرده و اجرا نمایید تا جدیدترین نسخه راه انداز نصب شود.

۲- غیرفعال و فعال سازی مجدد اتصال وای فای

گاهی اوقات برای حل این مشکل کافی است قابلیت وای فای را غیرفعال و مجددا فعال کنید. بله، به همین سادگی.

۱- با ورود به قسمت تنظیمات ویندوز بخش Network and Sharing Center را باز نموده و گزینه Change adapter settings را بزنید.

۲- بعد از پیدا کردن اتصال وای فای روی آن کلیک راست کره و گزینه Disable را انتخاب کنید.

۳- حال مجددا روی اتصال مذکور کلیک راست کرده و Enable را بزنید.

 

۳- بررسی  DNI_DNE در خط فرمان

اگر موفق به به روزرسانی آداپتور وای فای نشدید دستور زیر را در خط فرمان (CMD) تایپ کنید. بهتر است خط فرمان را در حالت مدیر سیستم (Admin) اجرا کنید. برای این منظور کافی است روی آیکن خط فرمان کلیک راست و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید (برای اجرای خط فرمان عبارت CMD را در قسمت جستجوی منوی استارت تایپ کنید).

۱- بعد از اجرای خط فرمان دستور زیر را تایپ و Enter را بزنید:

reg delete HKCRCLSID{988248f3-a1ad-49bf-9170-676cbbc36ba3} /va /f

بعد از این خط زیر را هم تایپ و مجددا Enter کنید:

netcfg -v -u dni_dne

خط فرمان را بسته و سیستم را از نو راه اندازی نمایید.

۴- بازنشانی تنظیمات TCP/IP

مجددا خط فرمان را در حالت مدیر اجرا و به ترتیب دستورات زیر را تایپ و بعد از هر کدام Enter را فشار دهید.

  • netsh int ip reset
  • netsh int tcp set heuristics disabled
  • netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
  • netsh int tcp set global rss=enabled

سیستم را از نو راه اندازی نمایید و خواهید دید که آداپتور وای فای فعال شده است.

اگر بعد از به روزرسانی ویندوز ۱۰ به نگارش Creators Update شاهد بروز مشکلات دیگری بوده اید در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید تا راه حلی برای حل آن پیدا کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام با درود خدمت شما
    چند روز پیش خواستم اipسیستم عوض کنم از اون روز تا الان هر کاری کردم وای فا وصل نمیشه لطفا راهنمایی کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *