چگونه در اعتبارسنجی دو مرحله ای از ۱password استفاده کنیم

چگونه در اعتبارسنجی دو مرحله ای از ۱password استفاده کنیم
  • 1396/9/26
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر از آن دست از افراد هستید که برای امنیت بیشتر از ویژگی اعتبارسنجی دومرحله‌ای استفاده می‌کنید و در عین حال از نرم‌افزار ۱password نیز بهره می‌برید، این مقاله را مطالعه کنید.

گویا آی تی: ۱password نرم‌افزاریست که به منظور حفط امنیت شما در محیط اینترنت ساخته شده است. اولین قدم برای ایمن کردن حساب‌های اینترنتی، داشتن یه رمز عبور قدرتمند است. دوم قدم نیز بخاطر داشتن این رمز عبور است.

یکی از روش‌های آسان این است که یک پسورد مناسب که بخاطر داشتن آن برای ما راحت است را انتخاب کرده و از آن در بسیاری از سایت‌ها و حساب‌ها استفاده کنیم. این روش نه ایمنی لازم را داراست و نه به اندازه‌ی کافی هوشمندانه است. اگر به یک حساب شما نفوذ شود، دیگر حساب‌های شما نیز در امان نخواهد بود.

1Password

یکی دیگر از روش‌های ایمن کردن حساب‌های اینترنتی این است که ویژگی اعتبار سنجی دومرحله‌ای را در آن‌ها فعال کنید. این روش یک لایه‌ی امنیتی دیگر پیش روی شما قرار خواهد داد، بدین صورت که پس از وارد کردن اطلاعات ورود، شما باید یک کد ۶ رقمی که به تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود و یا از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند Authy و یا Google Authinticator در اختیار شما قرار می‌گیرد را نیز وارد کنید.

۱password براحتی پسوردهای دشوار شما را بخاطر می‌سپارد، اما مشکل از آن‌جا شروع می‌شود که شما برای دریافت رمزهای یکبار مصرف یا باید نرم‌افزارهای دیگری نصب کنید، یا اینکه باید از پیامک استفاده کنید که مورد دوم مستلزم این است که در جایی باشید که تلفن همراه شما دارای آنتن باشد.

برای افرادی که از خدمات نرم‌ افزار ۱password استفاده می‌کنند و یا کسانیکه برای نسخه تکمیلی آن بر روی iOS و اندروید هزینه پرداخت کرده‌اند، گزینه‌های اضافه‌ای وجود دارد که می‌تواند ویژگی پسورد یکبار مصرف را به نرم افزار اضافه کند.

برای استفاده از این ویژگی، باید به حسابی که اعتبارسنجی دو مرحله‌ای را بر روی آن فعال کرده‌اید وارد شده و نحوه دریافت کد را تغییر دهید.

در قسمتی که تلفن همراهِ دریافت کننده‌ی کد را تغییر می‌دهید، می‌توانید نرم افزاری که این کد را دریافت می‌کند را نیز تغییر دهید. برای اینکار باید از طریق مرورگر کامپیوتر به صفحه تنظیمات امنیتی حساب‌های کاربری‌تان بروید تا بتوانید ۱password را به این حساب‌ها معرفی کنید.

1password

بعد از اینکار نوبت به این می‌رسد که نرم افزار ۱password را بر روی گوشی باز کرده و به حسابی که مایل به تنظیم آن هستید بروید. سپس بر روی نوشته Edit در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

به سمت پایین پیمایش کنید تا به گزینه‌ی Add new one time password برسید و بر روی آن ضربه بزنید. در مرحله بعد بر روی آیکون کد QR ضربه بزنید و کد QR نشان داده شده در صفحه را اسکن کنید.

سپس پیغام‌ها و دستورالعمل‌های نشان داده شده در مرورگر را دنبال کنید تا عملیات به اتمام برسد. از این لحظه به بعد، هر زمان که به حساب کاربری وارد شوید و احتیاج به کد تایید داشته باشید می‌توانید به جای استفاده از یک نرم افزار دیگر از ۱password برای دریافت این کد استفاده نمایید. و اگر ۱password را بر روی کامپیوتر استفاده می‌کنید این نرم افزار بطور خودکار هنگام وارد کردن اطلاعات ورود، این کد را نیز در نظر خواهد گرفت.

برای بهره مندی از این اپلیکیشن اینجا را کلیک کنید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *