۴ روش استفاده از استوری اینستاگرام برای افزایش فروش

۴ روش استفاده از استوری اینستاگرام برای افزایش فروش
  • 1396/9/26
  • مهدی پیوندی
  • 1

استوری (Story) در اینستاگرام یک قابلیت محبوب برای عموم مردم و یکی از امکانات کارآمد برای کسب و کارها به شمار می رود. در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش فروش به برخی از روشهای استفاده از این ابزار تاثیرگذار برای افزایش میزان فروش اشاره خواهیم کرد.

قابلیت استوری که اولین بار توسط اسنپ چت معرفی شد یک فرمت داستان گویی یا روایتگری است که به کاربر اجازه می دهد تا تصاویر و ویدیوهایی از زندگی خود را به صورت سلسله وار در معرض دید دیگران قرار دهد. این استوری ها بعد از ۲۴ ساعت محو می شوند که البته همین بر جذابیت آنها به خاطر حس تازگی و طراوتی که به همراه دارند می افزاید.

پس از موفقیت اسنپ چت، مرغان مقلد به سرعت وارد میدان شدند. امروزه، فیسبوک، اینستاگرام و اخیراً یوتیوب نسخه های خاص خود از این سرویس را ارائه کرده اند. با توجه به محبوبیتی که این قابلیت پیدا کرده است، به احتمال قریب به یقین در سال های پیش رو پلتفرم های بیشتری امکانات مشابهی را در دسترس کاربران خود قرار خواهند داد.

از آنجایی که اینستاگرام به خودی خود در کشور ما محبوبیت بالایی دارد و این قابلیت هم مزید بر علت شده، بد نیست که در این مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر چند روش برای بهره برداری از استوری بپردازیم.

 

  1. از قابلیت نظرسنجی که در استوری اینستاگرام تعبیه شده بهره برداری کنید

اینستاگرام در ماه اکتبر امسال (۲۰۱۷) قابلیتی را به استوری اضافه کرد که به کاربر اجازه می دهد تا در استوری خود از مخاطبانش نظرسنجی کند. این قابلیت یک روش جالب و ساده برای تعامل با مخاطبان و کسب اطلاع از نظرات آنها در رابطه با هر موضوعی است. در واقع، از این طریق می توانید نظر مخاطبان خود در رابطه با ایده ای که برای یک محصول دارید، تصمیمی که می خواهید بگیرید و موارد مشابه را به رای بگذارید تا وقت، سرمایه و انرژی برند خود را تلف نکنید.

به عنوان مثال، می توانید از نظرسنجی اینستاگرام استفاده کنید و از دنبال کنندگان خود بپرسید که کدام صفحه فرود را به دیگری ترجیح می دهد یا اینکه کدام قابلیت فلان محصول شما را بیشتر می پسندند. اگر پیش از عرضه محصولات یا خدمات خود با سلایق و خواسته های مشتریان هدف خود آشنایی داشته باشید، شرایط بسیار مناسبی را برای افزایش فروش خود مهیا کرده اید.

 

  1. از پشت صحنه کسب و کار خود تصویربرداری کنید

یکی از چیزهایی که رشد سریع استوری آن را اثبات کرده، ارزش محتوای بکر از دید مخاطب است؛ بنابراین مستندسازی فعالیت هایی که در پشت صحنه کسب و کار شما جریان دارد در قالب یک استوری می تواند مثمر ثمر باشد.

به علاوه، اصل تقابل (که در واقع به این اشاره دارد که انسان ها تلاش می کنند تا لطف یکدیگر را جبران کنند) نیز در اینجا کاربرد دارد؛ به این معنی که اگر مخاطب شما تلاشی که روی پروژه های خود به کار می بندید را مشاهده کند، احتمال اینکه از شما خرید کند افزایش پیدا خواهد کرد.

چه یک هنرمند هستید و روی آلبوم بعدی خود کار می کنید یا به عنوان یک نویسنده مشغول نوشتن صفحه بعدی از کتاب خود هستید، و یا اینکه به عنوان یک برند طراحی و دوخت لباس سرگرم طراحی و دوخت و دوز هستید، در هر صورت همراه کردن مخاطب در مسیر خلق محصول نهایی ارزش وقتی که صرف می کنید را دارد. در این میان، مخاطبان خود را در جریان مشکلات و همچنین موفقیت هایی که تجربه می کنید قرار بدهید.

 

  1. با قرار دادن لینک در استوری، ترافیک صفحات فرود و فروش سایت خود را افزایش بدهید

هنگامی که پای فروش در رسانه های اجتماعی به میان می آید، ارتباط نزدیکی که از طریق استوری ایجاد می کنید فقط هنگامی ارزشمند خواهد بود که بتوانید از توجهی که به خود جلب کرده اید سودی را عاید برندتان کنید. ساده ترین روش برای این سودآوری و ارزش آفرینی از طریق لینک مستقیم امکانپذیر می شود.

خوشبختانه این امکان در استوری اینستاگرام مهیاست (البته لازم به ذکر است که برای اینکه امکان قرار دادن لینک را داشته باشید، یا باید حساب شما verified یا تایید شده باشد، یا اینکه پروفایل خود را به حالت Business تغییر داده باشید و بیشتر از ۱۰ هزار دنبال کننده داشته باشید). به کمک این قابلیت می توانید لینک مستقیم صفحه کالا یا خدماتی که ارائه می کنید یا یک صفحه فرود را در استوری خود قرار بدهید تا مشتری به آسانی بتواند وارد صفحه مورد نظر شود.

 

  1. یک داستان واقعی را روایت کنید

اینکه تعداد بسیار کمی از برند ها از استوری برای روایت یک استوری (داستان) واقعی استفاده می کنند تعجب برانگیز است. روایت داستانی که آغاز و پایان مناسبی داشته باشد می تواند ورق فروش را به نفع شما برگرداند. روایتگری ستون اصلی همه روشهای فروش است و این برای استوری اینستاگرام هم مصداق دارد.

به عنوان مثال، فرض کنیم که شما صاحب یک شرکت تولید کننده کفش های ورزشی هستید و می خواهید که به یک قله صعود کنید. در اینصورت می توانید نقاط برجسته سفر خود را از ابتدا تا به انتهای آن در یک مجموعه استوری ثبت کنید.

هنگامی که منظره بالای قله را به مخاطبان خود نشان دادید، یک عکس از کفش هایی که در طول کوهنوردی خود پوشیده بودید بگیرید و یک لینک مستقیم به صفحه خرید آنها بدهید تا مشتری در صورت تمایل بتواند آنها را خریداری کند.

 

امروزه به کمک راهکارهای متعددی که در بستر رسانه های اجتماعی در دسترس صاحبان کسب و کارها و فروشنده ها قرار گرفته است هزینه ها به شدت کاهش یافته و کارآمدی و بهره وری با افزایش چشمگیری روبرو شده است. در عین حال، عموماً هیچ قانون و فرمول مشخصی برای بهره برداری از امکانات موجود وجود ندارد و این خلاقیت و مهارت فروشنده است که می تواند برای وی موفقیت را به ارمغان بیاورد. با بهره برداری از راهکارهایی که در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش فروش گویا آی تی به آنها اشاره کردیم می توانید به رایگان از امکانات استوری اینستاگرام در جهت افزایش فروش کسب و کار خود بهره برداری کنید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *