در ماه جاری قرار است قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی به نرم افزارهای بسته آفیس افزوده شود

در ماه جاری قرار است قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی به نرم افزارهای بسته آفیس افزوده شود
  • 1396/10/1
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

مایکروسافت تصمیم دارد تا پایان ماه جاری میلادی یعنی تا انتهای سال ۲۰۱۷ میلادی قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را به مجموعه نرم افزارهای آفیس خود از جمله اکسل، آوت لوک و ورد اضافه کند. پیش از این بینگ اعلام کرده بود که قرار است از قابلیت های هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود استفاده کند.

افوده شدن قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی باعث افزایش بهبود عملکرد قابلیت پیش نمایش در نرم افزار اکسل، افزایش قابلیت های کورتانا در آوت لوک در سیستم عامل iOS و همچنین قابلیت های اکرونیم یا همان قابلیت های کلمات اختصاری در نرم افزار ورد خواهد شد. در ادامه این مطلب به معرفی قابلیت های ذکر در نرم افزارهای اکسل، آوت لوک و ورد خواهیم پرداخت.

بهبود عملکرد پیش قابلیت نمایش در اکسل:

این سرویس جدید قابلیت تشخیص الگوها در تولید داده ها و یا محاسبات را به صورت خودکار در اختیار کاربر نرم افزار اکسل قرار ی دهد. با استفاده از این قابلیت تحلیل و یافتن داده ها در اکسل برای کاربر بسیار ساده تر و آسان تر خواهد شد. قرار است تا پایان ماه جاری این قابلیت به نرم افزار اکسل افزوده شود. این قابلیت بیشتر بر پایه یادگیری ماشینی طراحی شده است.

قابلیت اکرونیم یا لغات احتصاری در نرم افزار ورد:

قرار است با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، قابلیت جدید به نام اکرونیم ها به نرم افزار ورد افزوده شود. بر اساس گفته های مایکروسافت، این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا از اصطلاحاتی که قبلا تعریف شده است در ورد به صورت کلمات اختصاری استفاده کند. این قابلیت پیش از این در نرم افزار ورد آنلاین ۲۰۱۰ برای آفیس ۳۶۰ به کاربران ارائه شده بود.

قابلیت کورتانا در نرم افزار آوت لوک مخصوص سیستم عامل های گوشی های هوشمند:

مایکروسافت قصد دارد تا قابلیت کورتانا را در نرم افزار آوت لوک نسخه سیستم عامل های گوشی های هوشمند را به کاربران ارائه دهد. با استفاده از این قابلیت نرم افزار آوت لوک برای کاربران اعلان هاف داده های ترافیکی و از انواع دیگر داده ها را از جمله داده های مربوط به موقعیت مکانی را برای کاربران بر روی گوشی های هوشمند ارسال می کند.

سه قابلیت بالا در مجموعه آفیس در نرم افزارهای اکسل، آوت لوک و ورد قرار است بر روی نسخه های گوشی های هوشمند همراه و سیستم عامل ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران قرار گیرد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *