علت کند شدن آیفون های قدیمی مشخص شد

علت کند شدن آیفون های قدیمی مشخص شد
  • 1396/10/1
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

اپل می گوید بر روی گوشی های آیفون ۶ به بعد قابلیتی تعبیه کرده است که از خاموش شدن ناگهانی گوشی به دلیل عمر طولانی آن جلوگیری می کند.

گویا آی تی – بعد از یکسال از انتشار شایعاتی در خصوص اینکه اپل به طور عمدی عملکرد آیفون های قدیمی را کند می کند، اپل تایید کرد که این شرکت با تعبیه قابلیت هایی در گوشی های آیفون، از جمله نوع باتری این گوشی های به طور عمدی بعد از مدتی از سرعت عملکرد گوشی های آیفون می کاهد.

این ویژگی سال گذشته در گوشی های آیفون ۶، ۶S و SE و همچنین در گوشی های آیفون ۷ از ماه دسامبر گذشته در پی به روز رسانی سیستم عامل iOS این گوشی های به سیستم عامل iOS 11.2  منتشر شد.

بر اساس آنچه اپل منتشر و تایید مرده است کند شدن گوشی های قدیمی اپل به دلیل نوع طراحی باتری این گوشی های اتفاق می افتد. یکی از سخنگو های شرکت اپل به رسانه ها در خصوص این ویژگی گفته است: “هدف ما رضایتمندی مشتری است که این رضایتمندی از طریق طول عمر و عملکرد دستگاه های اپل برای مشتریان ما حاصل می شود”.

شرکت اپل بعد از تایید خبر کند شدن عمدی دستگاه های آیفون قدیمی به این نکته اشاره کرده است که وقتی باتری دستگاه قدیمی می شود و عملکرد آن ضعیف می شود، قادر نخواهد بود تا میزان انرژی لازم برای عملکرد بهینه دستگاه را تامین کند و از این رو سرعت پردازنده این گوشی های کاهش می یابد. بعد از گذر زمان در اثر کاهش قدرت باتری، گوشی آیفون ناخودآگاه و نا خواسته خاموش می شود تا از اجزای درونی دستگاه محافظت شود و به آن ها آسیب نرسد.

این مسئله یکی از بزرگ ترین ترس های کاربران گوشی های آیفون ۶ است که می ترسند گوشی آنها ناگهان خاموش شود. نکته جالب این است که این خاموش شدن ناگهانی دستگاه حتی زمانی که میزان شارژ باتری در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است نیز اتفاق می افتد.

سخنگوی شرکت اپل گفته است که سال گذشته این شرکت قابلیت جدیدی را در گوشی های آیفون ۶، ۶S و SE تعبیه کرده است که این قابلیت مانع خاموش شدن ناگهانی دستگاه به دلیل قدیمی شدن باتری در این دستگاه ها می شود. بر اساس گفته های سخنگوی اپل، این قابلیت در حال حاضر برای گوشی های آیفون ۷ که سیستم عامل خود را به سیستم عامل iOS 11.2 به روز رسانی کرده اندف نیز ارائه شده است.

داده ها و اطلاعات جمع آوری شده از سوی آزمایشگاه Primate از گوشی های آیفون هزاران نفر تایید کرده است که کند شدن گوشی های قدیمی آیفون به دلیل افزایش طول عمر این گوشی ها یک موضوع جدی و واقعی است.

بر اساس اخبار منتشر شده این قابلیت ها در گوشی های آیفون بیشتر به هدف ترغیب کاربران برای به روز رسانی دستگاه های خود و استفاده از دستگاه های جدید اپل است. اما اپل همچنان بر این عقیده که این قابلیت در گوشی های آیفون برای جذب مشتری بیشتر برای محصولات جدید تر نیست پا فشاری می کند و عقیده دارد که این مسئله در گوشی ها به خاطر حفظ امنیت و نکهداری از اجزای سازنده گوشی های آیفون است.

اما جان پول، مدیر آزمایشگاه Primate گفته است که اپل می توانست حفاظت از دستگاه های آیفون با روش دیگری مثلا ارسال پیام هشدار به کاربران و یا روش های دیگر انجام دهد.

بسیاری از کاربران تا قبل از این بر این باور بودند که کند شدن عملکرد گوشی های آیفون آن ها به دلیل کاهش قدرت پردازش در پردازنده و بروز مشکل در پردازنده دستگاه آن ها است اما بر اساس آنچه اپل می گوید، این مشکل به دلیل قدیمی شدن باتری های دستگاه های قدیمی اپل است.

این مشکل با جایگزین کردن و نو کردن باتری های دستگاه های اپل قابل حل شدن است و کاربران می توانند برای رفع مشکل کندی گوشی های خود باتری آن ها را تعویض کنند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *